Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Lakkauttakaa Tyrnävän pentutehdas.


Vieras

#1

24.09.2013 11:05

TODELLAKIN!!!
Eläinsuojelija

#2 Pentutehdas todellakin

24.09.2013 11:09

En saanut tiedotteita auki, mutta koska tiedän paikasta muuten, niin voin todella sanoa, että ihmetyttää virkaeläinlääkäreiden saamattomuus. Kaiken huippu, että ko. paikassa hoidettiin muutama vuosi sitten löytöeläimiäkin.

Vieras

#3

24.09.2013 11:14

Pentutehtailusta hyötyvät vain välinpitämättömät kasvattajat. Pennut ovat sairaampia ja emot pelkkiä synnytyskoneita, jotka eivät ehdi toipua pentueiden välillä. Kuka tällaista toimintaa kehtaa tukea? Nimiä alle ja tällaiselle toiminnalle loppu!
järkyttynyt

#4

24.09.2013 11:30

Noin suurta koiramäärää ei yksinkertaisesti pysty hoitamaan ja seuraamaan niin, että olisi jokaisen terveydentilasta ajantasalla. Montako sairasta, heikossa kunnossa ulospäin nähtävissä olevaa koiraa pitää löytää, että tälle saadaan loppu????
paikallinen

#5 Re:

24.09.2013 11:37

#4: järkyttynyt -

Olen  käynyt paikassa vuosia sitten ja kysyin mistä  he ietää milloin kelläkin on juoksu. Sain vastauksen että kyllä minä omat aarteeni tunnen. Oli lama- aika ja tiedustelin menekkiä, siihen oli vastaus " onhan minulla kaupallinen koulutus "  -että se siitä. Aivan  surullista toimintaa.


Vieras

#6

24.09.2013 12:35

Olen jakanut adressin facebookin kautta
jaahos

#7 ?

24.09.2013 12:39

Mikä siellä "kennelissä" siis mättää? Onko koirilla huonot oltavat? Eläinsuojelutapauksia? Rekisteröimättämiä välipentueita? Vai onko tässä kyseessä vain tuo koiramäärä? Ei oikein selvinnyt aloitustekstistä. En puolustele, mutta pelkän suuren koira määrän vuoksi tuskin kukaan voi toimenpiteisiin ryhtyä?

Vieras

#8

24.09.2013 12:42


Kennelliitto suvaitsee tällaista toimintaa ja keskittyy mieluummin ulkomailta säädösten mukaan tuotujen koirien parjaamiseen. Ja kaikki rahan takia. Suorastaan kuvottava järjestö.

Vieras

#9

24.09.2013 12:59

Itsellä koira kyseisestä paikasta, jonka sain itse ollessani asioista tietämätön teini. Koira täytti juuri 12-vuotta. Jo tuolloin, vuonna 2001, oli pienessä talossa useita kymmeniä koiria juoksemassa sikin sokin, urokset ja nartut sekaisin. Oma koirani tuli "vahinkopentueesta", näitä "vahinkopentueita" oli pennun haku hetkellä muistaakseni kolme kasvamassa. Sekarotuisia siis. Koirani myyntipapereissa lukee isän kohdalla "Promi tai Ukko", eivät tienneet edes varmaksi sanoa, että kumman jälkeläinen koirani oli. Kuulemma niin saman näköisiä. Pentu maksoi aikoinaan 1500mk, eli n. 250€ nykyrahassa.

Entisessä asuintalossani oli myös pikkupiskin kasvatti, ikää koiralla taisi olla muutama vuosi. Tuolla koiralla oli hintaa ollut 500€. Omistajat kertoivat, että olivat yrittäneet saada hintaa alemmas, johon "kasvattaja" oli naurahtaen sanonut, että "ei se haittaa vaikka te ette tätä ota, kyllä me se myytyä saadaan". Eli tekevät ympäri vuoden, vuodesta toiseen "vahinkopentueita" pelkän rahan toivossa.

Tiedän myös tapauksen, jossa perhe on mennyt katsomaan pentua ko. paikasta, ja kun olivat halunneet nähdä paikan muita koiria, mm. ulkona olevia isompia koiria, oli paikan väki kieltäytynyt näyttämästä heille häkeissä ja piharakennuksissa olevia koiria. Missähän kunnossa lienevät sitten olleet. Kasvattaja, jolla on puhtaat jauhot pussissa, näyttää kyllä mielellään myös muita kasvatteja muille koiraihmisille, eikä piilottele niitä piharakennuksissa.

Vieras

#10 Sekarotuinen kennelistä

24.09.2013 13:32

Vieläkin tuo on toiminnassa.Vuonna 2000 siellä oli sata koiraa kaikenlaisissa kopperoissa,häkeissä ja muutama jopa mökissä sisällä! Ostin silloin Pepi koiran sieltä,elää vieläkin täytti juuri 13 v. Kyllä ihmettelin silloin jo toimintaa, en ollut ennen kennelissä käynyt,luulin että semmosia ne ovat. Pelastin hyvän koiran pennun sieltä toisten jaloista.Koira on tosi hyväluontoinen,siinä kahta rotua (villakoira+kavaljer sekoitus). Onhan niitä vahinkoja sanoi kennelin emäntä, kun tuli puhetta rodusta.

Kun katselin pihalla paikkoja, emäntä varoitti, että elä avaa mökkien ovia ovat koiria täynnä !


Vieras

#11 Koirien puolesta

24.09.2013 13:54

Jokohan nyt ois ihmiset kyllästyneet jo tuohon tehtailuun niin pahasti että saadaan loppu eläinten kärsimyksille. Pentutehtaat alas!
huoh...

#12 Puhdasrotuinen kennelistä

24.09.2013 13:58

Meille tuli vuonna 2001 bretoni poika ks. kennelistä.. Koirassa ei valittamista. Muistan kun saavuimme pihaan portilla oli nainen joka erittäin vihaisesti kysyi että onko teillä sovittu aika tänne. Vastasimme että on jolloin nainen päästi meidät sisään. Siinä hetken pihalla katseltuamme ja asian päätettyämme menimme sisälle taloon ja se kuhisi villakoiria ja muita pikku koiria. Joka paikassa oli pissaa ja kakkaa piti ei voinut asuin talossa ottaa kenkiä pois jalasta. n. Keskikokoinen villakoira teki sitä ihtiään muistaakseni jonkun chihun kanssa ( en muista olivatko puhtaita kumpikaan vaan nalakkiin jäivät ja nainen vain ajoi koirat johonkin huoneeseen. täytimme paperit ja tulimme ulos ( muistaakseni silloin talon nurkalla olevassa häkissä oli mahtavan näköinen saku jota olisimme siskojeni kanssa halunneet katsoa lähempään jolloin nainen tokaisi äärettömän topakasti että älkää menkö sinne te aiheutatte tappelun ( häkissä oli leikkaamaton uros saku ja leikkaamaton pelkkari) Vaikka olin silloin nuori mulla huusi hälyytys kellot että haloo vieressä juoksee tulevan koiramme emo jolla juoksut päällä!!! Koira oli puolivuotias kun hänet haimme ( oli palautunut kasvattajalle koska perheen lapset pelkäsivät koiraa) ( ennemmin koira oli kokenut erittäin kovan käen ja pelkäsi heitä) Tiedän villä about 10 villakoiraa ks. paikasta joista 1 on hengissä ja jo yli 10 vuotias. Siinä on ihminen rahalle perso eikä näe todllisuutta! Meillä ainakin äänestetään kenneliä konkurssiin.
Nina

#13 Itse kannatatte

24.09.2013 14:10

Mitä ihmettä ihmiset täällä ensin kommentoivat, että "ovat koirat huonossa jamassa, liikaa koiria ja huonot tilat" mutta sitten samassa viestissä myöntävät itsekin ostaneensa koiransa sieltä?! Itsehän te sitä toimintaa silloin vain kannatatte ja aivan LIIKAA MAKSATTEKIN VIELÄ!!

Lopettakaa se pentujen säälistä tai mistä syystä lieneekin ostaminen, niin loppuu tuokin.
Ripe

#14 Re: Itse kannatatte

24.09.2013 14:21

#13: Nina - Itse kannatatte

Niimpä! Ei kannata ostaa "pimeää" pentua tai pentua jonka arvelee olevan pentutehtailun tms. tulosta! Ilmoitusta vaan tuommoisista tapauksista!

Aina kun joku ostaa tämän tyyppisistä kenneleistä pennun, niin loppua ei pentutehtailulle näy! Niitä tehdään koska ihmiset OSTAVAT!

älkää tukeko tätä toimintaa

#15

24.09.2013 14:38

Olen käynyt paikan päällä katsomassa koiria. Useita kymmeniä koiria vilisi samoissa tiloissa, paljon oli ulkona ja talon muissa huoneissa. Koirat arkoja, eivät tulleet tervehtimään. Joka paikassa ulostetta, virtsaa ja kamala haju. Otin selvää kennelistä ja samat tiedot sain, mitä tämänkin addressin tiedoista. Satoja koiria, huonosti hoidettuja ja sairaita.

Kyllähän järkikin sen sanoo, että ei pari kolme ihmistä kykene huolehtimaan sadoista koirista! Nartut ovat loppuun astuttuja ja huonosti voivia koiria. Koko elämänsä synnyttävät pentuja loppuun asti, ei näillä koirilla ole muuta virkaa.

En ostanut koiraa täältä, älkää tekään. Ostamalla koiran tästä "kennelistä" tuette tätä toimintaa, saatte omistajat teettämään lisää kärsiviä pentuja. Älkää ostako, ette sillä "pelasta" yhtään koiraa, vaan vahingoitatte useita.

Vieras

#16

24.09.2013 15:48

Kunpa ihmiset koiranpentua etsiessään käyttäisivät hieman aikaa ja vaivaa, eivätkä soittaisi ensimmäiseen paikallislehdessä tai keltaisessa pörssissä olleeseen numeroon jossa myydään "kahden pienen rodun rakkauspentuja" --monella on edelleen se luulo, että koiran rekisteripaperit ovat silkkaa rahastusta ja että sekarotuiset ovat terveempiä.

Vieras

#17 Hirveää toimintaa

24.09.2013 16:05

Varmasti sisäsiittoisia koiria, ei tietoakaan sukutauluista. Eihän tällainen voi olla mitään oikeaa kennelinpitoa.

Vieras

#18

24.09.2013 16:11

Itselläni oli kyseenalainen kunnia ostaa aikanaan 2,5 vuotias Lhasa Apso,joka oli lähtöisin kyseisestä tehtaasta. Koirani eli lähtökohdistaan huolimatta mahdollisimman hyvän ja rakastetun elämän, ja pääsi eläinten taivalkoskelle 8-vuotiaana kun kaikki sisäelimet pettivät kerralla. Jo vuodesta 2000 saakka olen kuullut ja lukenut huolestuttavia kommentteja kyseisestä Pikkupiskin kennelistä. Tehkäämme kaikkemme moisen "yrityksen" toiminnan lopettamiseksi.

Vieras

#19 Re: Itse kannatatte

24.09.2013 16:53

#13: Nina - Itse kannatatte

Ei kannata syyllistää meitä jotka olemme sieltä koiran aikoinaan ostaneet ! Kun vuonna 2000 ostin koiran sieltä,en ollut ennen kennelissä käynyt ja toiseksi ei mistään pentutehtailusta ollut silloin puhetta. Joten nyt tekisin toisin, eli en missään nimessä kannata tuollaista toimintaa !


Vieras

#20

24.09.2013 17:41

Miksi Kennellitto on lainkaan olemassa,ellei se hoida koirien hyvinvointia.Monta vuotta on ollut sellainen tunne,että tässäkin toiminnassa vain raha ratkaise.

Vieras

#21

24.09.2013 18:12

..

Vieras

#22

24.09.2013 18:13

sydämetöntä touhua!
surullista

#23 Älkää ostako!

24.09.2013 18:13

Voi kumpa ihmiset eivät ostaisi tuolta koiria. Se vain lietsoo pentutehtailijaa eteenpäin kun kysyntää riittää.

Vieras

#24

24.09.2013 18:30

käykää allekirjoittamassa, tällainen toiminta täytyy saada loppumaan!!!
huoh

#25

24.09.2013 18:30

Siellä oli jo 90-luvulla ihan samanlaista ja ihan yhtä kamalaa toimintaa. Koiria joka nurkka täynnä, sairaita, vanhoja ulosteiden seassa. Ei se meininki ole miksikään muuttunut.