Alkuperäisen suomalaisdubin Pieni Merenneito DVDlle

Anu Myllykangas
Vieras

#1

04.10.2010 22:02

Elokuva oli lapsena yksi suurimpia suosikkejani. En pidä siitä myöhemmästä veriosta ollenkaan. Aito ja alkuperäinen sen olla pitää
Anne Riikonen
Vieras

#2 törkeätä tällainen...

26.11.2010 10:56

Ymmärsin silloin joskus aikanaan, että alkuperäinen nauha oli yhtiöltä tuhoutunut ja sen takia joutuivat dubbaamaan uudestaan, mutta se että muuttivat äänet,niin muuttuivat osat asioistakin! Missä on entinen tinkeliharava???!! etc...ne olivat ihan legendaarisia juttuja ja minä ainakin olisin enemmän kuin innostunut ostamaan tämän alkuperäisen ja tiedän monta tuttua jotka tekisivät samoin!

Vieras

#3

30.09.2011 16:20

Mäkin meinasin just tota, että ehkä se ei mikään maailmanloppu olisi, jos vuorosanat ja laulujen sanat, joita on taaperosta asti katsonut, olisivat samat, mutta kun nekin on muutettu. Ja kyllä luulisi nykytekniikalla onnistuvan noiden vanhojen dubbien saaminen DVD:lle. Onhan noita hyvälaatuisia VHS:iä säilynyt!

Vieras

#4

13.01.2012 13:04

vanhat äänet on parhaat!!
pikaista äänien vaihtoa ja vanhat replat takas

#5

13.01.2012 18:19

kuinka monta nimee tähän kaivataan?

Vieras

#6 Re:

13.01.2012 18:21

multaki löytyy vanhoilla äänillä vhs hyvässä kunnossa!! kunpa ois laitteet joilla siirtää se dvdlle

 

 


Vieras

#7

14.03.2012 15:42

Mä haluaisin kanssa tietää kuin monta nimee tää kaipaa että lähtee eteenpäin?? vai onko tämä adressi jo jäänyt unholaan?
Erno Nevalainen
Adressin tekijä

#8

14.05.2012 00:56

Myönnän, etten ole viime aikoina tätä paljoa katsonut, mutta edelleen ajan tätä samaa asiaa. Adressi voitanee laittaa piakkoinkin Suomen Disneyn vastaaville eteenpäin.
Onnekas hyväkuntoisen VHSn omistava

#9 Vanha dubbi vuoden 2013 Blu-Ray julkaisulle!

24.05.2012 17:28

Siis ehdottomasti piti allekirjoittaa. Ite olen lapsena kattonut tuota uudempaa vuoden 1998 dubbausta ja ensimmäisen kerran kuulin vanhan version vasta viime tammikuussa. Heti ihastuin koko dubbaukseen ja mahtaviin näyttelijöihin. Pieni Merenneito tullaan todennäköisesti julkaisemaan suomessa Blu-rayna ja uudestaan DVDllä ensi vuonna, siis 2013. Tota tulevaa julkasuu varten olis hyvä laittaa adressia eteenpäin. Eli mainostakaa tätä adressia, että voidaan viedä asiaa eteenpäin!
Toistaiseksi onnekas hyväkuntoisen VHSn omistava. :)

Vieras

#10

25.06.2012 23:08

Nyt voitaisiin panostaa sitten siihen 89 nauhan "laadun" parantamiseen ja laittaa tulevalle Diamond julkaisulle sekä Nina Tapion että Johanna Nurminaan versiot. Minulle on aivan sama jos se ääninauha ei täytä kriteerejä. Jos Diamondilla on molemmat versiot voivat ne ihmiset , jotka eivät sitä "pilalla olevaa versiota" halua kuunnella, katsella sen Nina version sitten.

Vieras

#11

20.07.2012 00:43

Samaa mieltä voisivat laittaa molemmat dubbaukset mukaan julkaisulle niin kaikki olisivat tyytyväisiä. Tämänhetkinen tilanne on epäreilu, mut en myöskään haluu et 98 versiosta pitävät jäisivät ilman omaansa.
kyllästynyt

#12

05.01.2013 01:40

alkuperänen versio kiitos!
Adressin alkuaikoina allekirjoittanut

#13

08.01.2013 16:11

En tarkalleen tiedä miten tämä adressit-sivusto toimii, mutta ilmeisesti tätä ei ole lähetetty mihinkään, kun on vielä allekirjoitettavana? En haluaisi mitenkään hoppuuttaa, mutta jos tosiaan on tänä vuonna tulossa uusi julkaisu, ehkä tällä olisi merkitystä sen sisältöön? Odotan niin kovasti, että voisin näyttää tyttärelleni sen ihanan alkuperäisen elokuvan, mihin itsekin aikoinani ihastuin (puhumattakaan siitä, miten paljon haluaisin sen itse jälleen nähdä :D)
Erno Nevalainen
Adressin tekijä

#14

24.01.2013 16:44

ADRESSI ON TÄNÄÄN, 24.1.2013, LÄHETETTY ETEENPÄIN DISNEYLLE TIEDOTETTAVAKSI!
allekirjoittanut

#15 Re:

09.04.2013 18:46

#14: Erno Nevalainen -

onko tästä kuulunut mitään?

Kiireessä

#16 Kaikki allekirjoittaneet toimikaa!

02.05.2013 17:23

Kaikki joita kiinnostaa saada tämä dubbaus tulevalle blu-ray julkaisulle: Lähettäkää viestiä Disneylle ja kyselkää asiasta. Mitä useampi ihminen asiaa tiedustelee, sitä enemmän huomiota vaatimus saa ja todennäköisemmin toteutuu.
HK

#17 Osoite?

10.05.2013 20:09

Mihin osoitteeseen lähetän viestiä? En löydä muuta kuin etanapostiosoitteen suomen disney piirretyistä vastaavalla yhtiölle. Onko sähköpostiosoitetta?
Hanna K.

#18 Re: Osoite?

05.06.2013 12:25

#17: HK - Osoite?

On muuten nyt Johanna Nurmimaan versio dvd:lle, kiitos kirjaston :)

!

#19 Re: Re: Osoite?

05.06.2013 20:59

#18: Hanna K. - Re: Osoite?

minäkin tahdon?!

Erno Nevalainen
Adressin tekijä

#21 Re: Re:

22.07.2013 09:43

#15: allekirjoittanut - Re:

Valitettavasti minä en ole saanut Disneylta mitään viestiä asiasta vaikka laitoinkin heille sähköpostilla adressin nimilistoineen. En siis tiedä, ovatko he mitenkään asiaa noteeranneet. Mutta yhdessä teemme vaikutuksen eli kaikki nyt vain laittamaan viestiä Disneylle. Sähköpostit löytyvät Suomen Disneyn nettisivujen yhteistiedoista.


Vieras

#22

19.09.2013 16:27

soitin tänään malttamattomana disneylle ja kysyin asiasta. ikävä kyllä vuoden '89 dubbia ei kuulla tässäkään levityksessä. selittivät asian vanhan nauhan huonolla laadulla...
Marianne

#23

19.09.2013 18:27

No eikös kunnon faneja varten voisi tehdä erikoisversion huonolaatuisesta ääninauhasta? Kannessa voisi ilmoittaa, että käytössä alkuperäiset äänet, joiden taso kärsinyt, niin ei kukaan voisi valittaa, jos äänenlaatu ei vastaa odotuksia. Itse en ole voinut katsoa pientä merenneitoa vuosikausiin suomenkielisenä, koska tuohon uuteen dubbaukseen en suostu koskemaan ja vanhaa VHS:ää säästelen sitä päivää varten, kun saisin siitä ehkä itse jollain tavalla äänen kopsattua ja siirrettyä dvd-tason kuvaan.

Vieras

#24 Re:

19.09.2013 18:40

#23: Marianne -

 

onhan noita julkisia paikkoja joissa VHS-kasetteja muutetaan digitaaliseen muotoon maksua vastaan. Epäröin viedä omaa kopiotani koska se ei suostu pyörimään enää meidän VHS soittimessa -menee aina filminauha ikävästi sotkuun............

 

surettaa

Hanna K.

#25 Typerää typerää typerää

20.09.2013 05:24

Todella typerää jos käytetään vanhaa ääntä mainoksessa mutta elokuva ei silti sisällä kyseistä ääniraitaa. Onneksi itselläni on sentään tuo vhs versio dvd:llä mutta hitto kun osaisin laittaa siitä äänet parempilaatuiseen kuvaan. Vaikka ei tuo nyt niin paha laatu ole, parissa kohdassa vain sekunninpari kuva värähtää. Huoh.