Kivinokka uudelleen kansanpuistoksi – vetoomus kaupungin päättäjille

Mimi

/ #74 Jos nyt mokataan, virhettä ei saa koskaan tekemättömäksi

02.11.2013 07:20

Kivinokan alue on ainutlaatuinen Helsingin, Suomen ja jopa maailman mittakaavassa. Alueen rakentaminen ei todellakaan ole vastaus "tavallisten ihmisten" asuntopulaan, sillä aluueelle mahdollisesti rakennettaviin asuntoihin tulee tuskin kenelläkään tavallisella työssä käyvällä olemaan mitään asiaa hintojen puolesta, joten minkäänlaiseen asuntopulaan on aivan naurettavaa vedota. Ne henkilöt, jotka pystyisivät hankkimaan asunnon Kivinokan alueen uusista asunnoista, pystyisivät sen hankkimaan ihan mistä tahansa muualtakin. Myös nyt yleisessä käytössä olevat ranta-alueet menetettäisiin yksityiskäyttöön. Vaikka siirtolapuutarha ja kartano ovat suojeltuja, ei niidenkään miljöö säily enää yhtä kauniina ja ainutkertaisena, jos ympäristö rakennetaan täyteen ja autoliikenne kasvaa järjettömästi. Ihminen on ahne ja ajattelee ihan liian lyhytkatseisesti, kummalla oikeasti on henkistä ja kulttuuriperinnöllistä arvoa sadan vuoden päästä, Kivinokalla virkistysalueena ja kesämaja-alueena vai itäisellä lähiöllä? Nyt puhuu vain raha, ei järki.