PELASTAKAA KOIRAMME!!

Toimintaa tassuihin!

/ #7 Kuka eläinlääkäri se oli?

10.01.2014 18:09

Virkaeläinlääkärien nimet eivät ole salaisuuksia, joten voit ihan hyvin kertoa lääkärin nimen. Mikkelin lähellä eläinlääkäri, jonka nimi oli tapauksen yhteydessä lehdessä, oli määrännyt poliisit ampumaan koiran häkkiin. Poliisit ampuivat. Syyksi virkaeläinlääkäri selitti hallinto-oikeudelle, että koira oli häkissä, jossa sitä saa pitää vain tilapäisesti ja ettei koiralla ollut vettä. Vesikuppi oli vain kaatunut ja omistaja kauppareissulla. Tapauksesta on vuosia, mutta muistan sen hyvin sillä minulle tuli lehti jossa siitä kerrottiin.

Ammutun koiran omistaja valitti  hallinto-oikeuteen, joka päätti, ettei koiraa olisi saanut tappaa. Sen henkeä ei kuitenkaan saanut takaisin. Uskoisin että omistaja veti sen jälkeen eläinlääkärin käräjille ja sai edes korvauksen koirastaan. Koskaan ei kannata virka-ihmisestä lähteä heti siviilikäräjille vaan aina hallinto-oikeuteen, sillä kulut nousevat käräjillä kattoon jos virkamies vetää pitemmän korren.

Jos tämän huostaanotetun koiran kohdalla on menetelty väärin, pitää valittaa jos on vielä valitusaikaa jäljellä ja kertoa totuus. Ei marinat täällä auta mitään eivätkä pelasta koiran henkeä. Koira tapetaan heti kun valitusaika on umpeutunut, ellette valita ajoissa.