PELASTAKAA KOIRAMME!!


Vieras

/ #193 Re: Mielivaltaako

30.06.2014 17:55

#192: Katri - Mielivaltaako

Terve!

Kiitos viestistäsi. Koira myytiin koiran omistajalle amerikan cockerspanielina, mutta todennäköisesti koirassa on myös partacollieta. Kaunis koirahan se on ja lempeäluonteinen ja hyvä seurakoira ja katsoo ihmisiä silmiin, epäilen että joku on halunnut ottaa sen omakseen.

Koiran omistaja ei ole ikinä saanut uhkasakkoa eikä huomautusta poliisilta eikä eläinlääkäriltä ja mitään huomautusta ei tullut tarkastuspaikassa kotona, vaan koira vietiin heti samantien ensimmäisellä kotitarkastuskerralla, joka tuli yllätyksenä koiran omistajalle, koska hän ei tiennyt tarkastuksesta mitään, koska postissa ei ollut tullut ilmoitusta tarkastupäivästä. Tarkastuspaikassa valvontaeläinlääkäri ei neuvonut eikä kehottanut, vaan huostaanotti koiran heti. Koira käveli tarkastushetkellä omilla jaloillaan ja muutenkin ihan itse. Koira ei todellakaan ollut nälkiintynyt eikä ilman vettä. Koira ei ollut kotonaan minkäänlaisessa hengenvaarassa, silti valvontaeläinlääkäri vetosi 44 kiirepykälään ja moniin muihinkin pykäliin. Valvontaeläinlääkäri sanoi ja kirjoitti sellaisia asioita tarkastusraporttiin, jotka eivät ole totta.

No onhan pikku Dixie sillä tavalla arvokas, että ei se ilmainenkaan ollut ostettaessa, se maksoi monta sataa euroa. Ja se, miten paljon iloa, tukea ja turvaa Dixie on antanut koiran omistajalle ja perheelle, se on korvaamatonta, sille ei ole hintaa. Dixie ei todellakaan ansaitse näin kamalaa kohtaloa. Minusta tuntuu pahalta ajatella, että kun Dixie on kärsinyt Viikissä. Kuulimme, kun Dixie itki Viikissä yksin siinä kopissa.

Se ei ole poissuljettua, että valvontaeläinlääkärillä on tuttuja. Itse olin aikaisemmin sellaisessa piirissä, jossa oli ihmisiä, jotka kaikki eivät todellakaan halunneet hyvää minulle. Se voi olla, että valvontaeläinlääkäri tuntee jonkun, joka haluaa pahaa minulle tai muille perheessäni. Kateus yms. pahansuopuus on hyvinkin pitkälle kantava voima, valitettavasti. Myös rahan voima on erittäin pitkälle kantava voima useimmiten.

Minunkin mielestäni ja käsittääkseni tässä on toimittu lainvastaisesti ja olen koko ajan ihmetellyt tätä koiran vientiä ja vaikka kuinka yritän ajatella tätä asiaa järjellä, niin en tajua tätä koiran huostaanottamista. Ihmettelen, kun koiraa ei ole saanut takaisin. Ja ihmettelen, miten näin voidaan toimia eli käsittääkseni lainvastaisesti.

 

T. Adressin tekijä