Kivinokka uudelleen kansanpuistoksi – vetoomus kaupungin päättäjille

tuula tanninen
Vieras

/ #28 HALOO, KIVINOKAN PUOLESTA EHDOTTOMASTI

27.10.2010 10:34

Olen seurannut näitä keskusteluja mitä käydään kivinokan alueen puolesta tai vastaan. Järkyttyneenä siitä, miksi ei nähdä alueen positiivisia vaikutuksia suureen osaan kansalaisia, joilla on mahdollisuus tulla metrolla luonnonsuojelualueelle, hiljaisuuteen ja vehreyteen. Kävellä siellä rauhassa liikenteen melulta ja nauttia kahvit maijan kahvilassa välillä sekä nähdä kultturellista kauneutta ympärillä ilman sisäänpääsymaksuja. Saada nauttia tästä ympäristöstä kaupungin melulta suojassa. Ja mikä tärkeintä vielä, kesämajan omistajat, saavat pitää majaa henkireikänä elämässään, kun ei ole mahdollisuutta kalliisiin omistusasuntoihin eikä kesämökkeihin. Heille tämä alue on erityisen tärkeä juuri taloudellisista syistä. Mahdollisuus päästä "mökille" hiljentymään ja viettämään vapaa-aikaansa. Päättäjien olisi hyvä kerrankin olla pienituloisten puolella ja nähdä virkistysalueen merkitys ihmisten elämänlaatuun.