Kivinokka uudelleen kansanpuistoksi – vetoomus kaupungin päättäjille

Matti
Vieras

/ #36 Makkaratalolla maailmanmaineeseen

04.12.2010 11:36

Tässä otettiin kantaa Helsingin kaupunkikuvasta turistin silmin. Toteamus oli lähellä oikeaa ja syykin on selvä. Tosin harva oivaltaa sen koska asiasta vaietaan kaikilla foorumeilla. Kuvanveistäjä Väinö Aaltonen on sanonut: " Minun uskontoni on kauneus".

Kun ihmisellä on kaunis ja rauhoittava elinympäristö hänenkin elämästään tulee sisäisesti kauniimpi. Ahdas ja slummimainen elinympäristö vetää ihmistä alaspäin ja silloin tarvitaan lisää poliisinvirkoja ja terapeutteja tukemaan yhteiskunnan kortti- taloa. Kustannukset kaikilla tasoilla ovat kovat. Onko meillä siihenkin resursseja ?
Rähmälläänolo liiketaloudellisten toimijoiden edessä ei suosi yhteistä hyvää. Se lienee todettu jo moneen kertaan alkaen pankkisektorista. Mistä löytyy se puolue joka ajaa tasapuolisen hyvän asiaa eikä vain puhu siitä ?

Nykyään puhutaan valtiollisesta profiloitumisesta. Se on tärkeä näkökohta. Mielikuvat Sveitsistä ja Somaliasta tai Afganistanista ohjaavat matkailijoiden valintoja. Vielä tärkeämpää on, jos tällainen profiili on luotu, että se on tosi. Valheet eivät kanna kauas. Toivon että Suomella ja Helsingillä sen pääkaupunkina on kaunis profiili.

Vanhankaupunginlahden profiili on vielä kaunis ja siitä voi tulla ulkoilun ja vapaa-ajan vieton kannalta maailmanmaineeseen kantava elementti Helsingille.
Makkaratalon tai musiikkitalon siivet eivät kanna niin pitkälle.

Rehtinä kansalaisena kannatan Kivinokan ulkoilualueen suojelua !