Tampereen jouluvalot säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi on luovutettu. Kiitos kaikille teille!

2015-02-02 16:48:23

Tampereen jouluvalot säilytettävä -adressin allekirjoitti lähes 2100 ihmistä. Adressin tänään vastaanottanut pormestari Anna-Kaisa Ikonen on samaa mieltä allekirjoittaneiden ja monien muiden kanssa, että keskustassa on oltava jouluvalot talven pimeimpään aikaan. Kaupunginhallitus ottaa asiaan kantaa viikon kuluttua ja kuten pormestari totesi, yli 2000:n allekirjoittaneen mielipiteellä on merkitystä. Ollaan luottavaisia, että myös tulevaisuudessa keskustassa nähdään tuttuja ja ehkä myös uusiakin valokuvioita.

Adreesi avoinna sunnuntaihin 1.2.2015 saakka

2015-01-27 20:06:43

Tämä adressi pidetään avoinna sunnuntaihin saakka. Adressin on allekirjoittanut tähän mennessä vähän yli 2000 henkilöä. Jouluvalojen kohtalosta päätetään kaupunginhallituksessa helmikuun alkupuolella ja silloin selviää näemmekö tuttuja kuvioita tulevinakin vuosina.

Jouluvalot ovat herättäneet voimakasta keskustelua niin kaupunkilaisten kuin poliitikkojenkin toimesta. Aamulehti/Moro ovat myös pitäneet asiaa hyvin esillä. Em. asioiden ja tämän adressin ansiosta valokuvioita ei ainakaan suoraan päätä viety romuttamoon ja toivotaan, että nämä seikat ovat myös signaali päättäjille. Uskon, että 99 % kuntalaisista on valojen säilyttämisen puolesta. Lähes 50:n vuoden perinteen halutaan jatkuvan!

Tämä adressi luovutetaan maanantaina 2.2.15 pormestari Anna-Kaisa Ikoselle ja hänelle toimitetaan myös kaikki kommentit. Kuntalaisilla on siis sunnuntaihin saakka aikaa kertoa mielipiteensä. Kertokaa tästä adressista vielä ystävillenne, jotta saisimme nimiä mahdollisimman paljon. Adressin voi allekirjoittaa myös Kauppahallissa Liisan Leipomon kahvilassa ja Kauppahallin Pehtoorissa.

Petri Klemola

Tämä adressi ei ole sidoksissa käytyyn poliittisen väittelyyn. Adressi pidetään auki 31.1.15 saakka

2015-01-12 07:27:32

Tämä Tampereen jouluvalojen säilyttämistä kannattava adressi pidetään avoinna 31.1. saakka. Adressi luovutetaan 2.2. pormestari Anna -Kaisa Ikoselle. Adressin voi siis allekirjoittaa tammikuun loppuun saakka täällä tai paperisena Kauppahallissa Liisan leipomon kahvilassa ja Kauppahallin Pehtoorissa. Tämän mennessä nimiä on kertynyt hieno määrä - reilut 1600.

Kertokaa adressista ystävillenne, sillä tällä voi oikeasti vaikuttaa. Jouluvalojen kohtalosta päätetään keväällä ja mitä enemmän nimiä on säilyttämisen kannalla, niin sitä suurempi merkitys sillä on myös päättäjien silmissä.

Julkisuudessa on käyty ajoin kovaakin keskustelua ja kritiikkiä liittyen jouluvaloihin. Tämä adressi ei kuitenkaan ole mitenkään sidoksissa poliittiseen keskusteluun. Adressi on politiikkaan yms sitoutumaton ja adressilla on tarkoitus saada aikaan keskustelua päättäjien kanssa. Pormestarin ilmoituksen mukaan mitään sitovaa päätöstä ei ole tehty ja kaikki mahdollisuudet ovat vielä avoinna. Yritämme parhaamme mukaan vaikuttaa siihen, että nykyiset valokuviot loisivat valoa tulevaisuudessakin Tampereen keskustaan - joko nykyiset valokuviot uusien tai uudelleen rakennettuina.

Tampereen jouluvalot säilytettävä -adressi auki 15.1.2015 saakka

2015-01-02 14:42:44

Tämä adressi pidetään auki 15.1.15 saakka. Jouluvalojen kohtalo on vielä avoinna. Muutosta on tapahtunut sen verran, että pormestari Anna-Kaisa Ikonen kertoi Aamulehdessä, ettei kaikkia valoja tuhota. Se kuinka paljon niitä jätetään, ei ole tiedossa kuten ei sekään, mitkä valokuviot aiotaan säästää. Alkuperäisen suunnitelman mukaan kaikki valot oli tarkoitus hävittää, mutta matkan varrella asia on hieman muuttunut.

Yritämme saada tämän adressin avulla aikaan sen, että kaikki valokuviot säilytetään. Taloihin suunnatut valonheittimet voivat olla uutena asiana Tampereen Valoviikoilla, mutta niitä ei saa tuoda perinteisten valokuvioiden kustannuksella. Toivomme myös, että kaupunginvaltuusto ottaa asian käsiteltäväkseen, koska kyseessä on kaikkia kaupunkilaisia käsittelevä asia.

Tähän mennessä (2.1.15) adressin on allekirjoittanut reilut 1400. Paperinen adressi on edelleen Kauppahallissa Liisan leipomon kahvilassa ja Kauppahallin Pehtoorissa. Jos teillä on mahdollisuus, niin jakakaa adressia eteenpäin ja kertokaa tästä ystävillenne!