Postin myymälöitä ei saa lakkauttaa!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi Postin myymälöiden puolesta luovutettiin Postin pääkonttorilla

2015-09-30 12:02:32

Suurkiitos Sinulle, joka allekirjoitit adressin Postin myymälöiden ja postipalvelujen puolesta. Adressi luovutettiin tänään keskiviikkona 30.9. Helsingissä Postin palveluverkoston johtajalle Riku Kuusistolle ja viestintäjohtaja Timo Anttilalle. Adressin luovutti Posti- ja logistiikka-alan unioni PAUn tiedottaja Juha Pöyry. Adressin allekirjoitti 3 316 kansalaista.

Tilaisuudessa vedottiin voimakkaasti Postin omien myymälöiden puolesta ja tuotiin esiin huoli Postin palveluista, laadusta, yleispalveluvelvoitteesta, työllisyydestä ja valtion omistajapolitiikasta. Samassa yhteydessä kansanedustaja Riitta Myller ja Joensuun postin työntekijöitä edustanut Reijo Koponen luovuttivat myös oman adressin Joensuun postin puolesta. Tähän adressiin kerättiin Joensuussa lähes 2 500 nimeä.

Posti ilmoitti kesällä lakkauttavansa 77 Postin omaa myymälää eli perinteistä postikonttoria vuoden 2017 loppuun mennessä. Samalla valtionyhtiö irtisanoo yli 300 työlleen sitoutunutta postialan ammattilaista. Vaarana on, että postipalvelujen ulkoistaminen kauppojen ja kioskien sivutoimeksi heikentää niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaidenkin postipalveluja.

Posti on valtion 100 prosenttisesti omistama yhtiö, jonka omistajaohjauksesta vastaa pääministeri Juha Sipilä. Liikenne- ja viestintäministerinä toimii Anne Berner ja Postin hallintoneuvoston puheenjohtajana Mauri Pekkarinen. Postilain valvova viranomainen on Viestintävirasto.

Juha Pöyry
tiedottaja
Posti- ja logistiikka-alan union PAU ry

Juha Pöyry