Kirjallisuuden oppiaineen pääainestatus säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kirjallisuuden oppiaineen koulutusvastuu ja pääainestatus säilyvät Jyväskylän yliopistossa

2016-06-16 12:45:31

Hei,

kuten monet jo varmasti ovat ehtineet lehdistä lukea, Jyväskylän yliopiston hallitus päätti tiistaisessa kokouksessaan luopua esityksestä luopua kirjallisuuden pääainestatuksesta ja koulutusvastuusta yliopistossamme. Asian herättämä julkinen huomio ja vastustus, lukuisien eri tahojen kannanotot ja kirjelmät saivat hallituksen harkitsemaan asiaa uudelleen. Kirjallisuuden tueksi laaditut kolme nettiadressia keräsivät muutamassa päivässä yli 5000 nimeä. Tämä kirjelmä lähti hallitukselle perjantaina 10.6. ja allekirjoitusten osalta päivitettynä vielä uudelleen tiistaina. Se lähetettiin tiedoksi myös rehtorille ja hallintojohtajille varhain maanantaiaamuna.

Kirjallisuuden osalta asia on nyt päätöksessä, joten suljen tämän adressin. Taideaineiden arviointi ja karsinta yliopistoissa tulee kuitenkin jatkumaan syksyllä, joten ollaan valppaina.

Lämmin kiitos kaikille tämän kirjelmän allekirjoittaneille, ja lämmintä ja sivistynyttä kesää.

Yst. terv. Saara Jäntti

Tässä joitakin asiaan liittyviä tiedotteita ja linkkejä:

Saara Jäntti