Lahden kaupungin Tiirismaan lukio säilytettävä itsenäisenä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi on suljettu.

2018-01-04 14:31:48

Kiitos asiamme kannatuksesta. Adressi on nyt suljettu allekirjoituksilta.

Raili Sipura, Tiirismaan koulun vanhempainyhdistys ry

Tiirismaan lukion lopettamispäätökseen haetaan muutosta

2018-01-02 19:17:58

Sydämelliset kiitokset teille, jotka olette allekirjoituksin kannattaneet Tiirismaan lukion itsenäisyyttä. Valitettavasti Tiirismaan lukion puolesta ja yhdistämisesitystä vastaan esitetyt perustelut eivät ole saaneet ansaitsemaansa arvostusta.

Sivistyslautakunta päätti 19.12.2017 hyväksyä muutamin muutoksin päätösehdotuksen, jonka mukaan Kannaksen ja Tiirismaan lukioiden toimipisteet lakkautetaan ja ne yhdistetään hallinnollisesti yhdeksi lukioksi 1.8.2020 alkaen. Ainoastaan kaksi tusinasta lautakunnan jäsenestä äänesti asian hylkäämisen puolesta.

Kokouksen pöytäkirjassa pykälä 256 koskee lukioiden yhdistämistä ja siihen pääsee tutustumaan osoitteessa: http://ktweb.lahti.fi/ktwebbin/dbisa.dll/ktwebscr/pk_asil.htm?+elin=SIVISTYS&pvm=19%2e12%2e2017%2016%3a00

Asia ei jää Tiirismaan lukion osalta vielä tähän, vaan sivistyslautakunnan päätökseen on 28.12.2017 haettu muutosta oikaisuvaatimuksella.

Kaikkea hyvää vuodelle 2018 toivottaen,

Tiirismaan koulun vanhempainyhdistys ry – tipalalaistensa puolesta edelleen

psta Raili Sipura

Tiirismaan lukion opiskelijakunnan mielenilmaus 12.12.2017

2017-12-11 07:47:38

Kiitokset teille kaikille allekirjoittaneille osoittamastanne kannatuksesta Tiirismaan lukion itsenäisyyden puolesta. Adressimme on vielä avoin allekirjoituksille.

Edessämme on tärkeä viikko ja viimeiset vaikuttamispäivät. Lukioiden yhdistymisesitystä käsittelevä Lahden kaupungin sivistyslautakunnan päättävä kokous on 19.12.2017. Tiedotusvälineissä ja sosiaalisessa mediassa julkaistujen kannanottojemme lisäksi lukion opiskelijakunta järjestää tiistaina 12.12.2017 mielenosoitusmarssin, josta tiedoksenne alla oleva julkaisunsa facebook-tapahtumana.

Terveisin, Tiirismaan koulun vanhempainyhdistys ry

Suurlukiota vastaan – Tiirismaan puolesta.

Tiirismaan lukion opiskelijakunta vastustaa suunniteltua Kannaksen ja Tiirismaan lukioiden yhdistymistä. Osoitamme mieltämme lukiomme säilyttämisen puolesta tiistaina 12.12.2017 noin klo. 15-18:30.

Kuljemme Tiirismaan lukiolta kaupungintalolle ja jatkamme sieltä Lahden kauppatorille Vapaudenkadun puolelle. Kutsumme mukaamme kaikki, jotka puoltavat näkemystämme siitä, että 1350 oppilaan lukio ei edistä oppilaiden ja henkilökunnan hyvinvointia.

Liity kulkueeseemme!