VASTUSTAMME LAHDEN SEUDUN KIERRÄTYSPUISTON SIJOITTAMISTA HOLLOLAAN KEHÄTIEN VARTEEN

Ota yhteyttä adressin tekijään

Uusin kirjoitus Etelä-Suomen Sanomat 4.2.2018

2018-02-05 20:55:15

Hollolan kierrätyspuiston olisi pitänyt näkyä katsauksessa - nyt asukkaat jäivät vaille tietoa

Tiedote nro 3

2018-02-03 21:23:20

Odotamme kunnan virallista päätöstä, lähteekö kunta noin kaksi vuotta kestävään yva-prosessiin vai ei.

Ohessa neljä Etelä-Suomen Sanomissa ilmestynyttä mielipidekirjoitusta.

Veronmaksajia menetetään enemmän kuin kierrätyspuisto koskaan työllistää hollolalaisia

Ei kierrätyspuistoa Hollolaan

Kierrätyspuistoa ehdittiin viritellä Hollolassa pitkään kuntalaisilta piilossa

Hiilijalanjälki pääkriteeriksi, kun arvioidaan kierrätyspuiston vaikutuksia ympäristöön

Hollolalainen

Kommentti Etelä-Suomen Sanomien nettiartikkeliin (16.1.2018, päivitetty klo 14.10)

2018-01-16 21:05:30

Etelä-Suomen Sanomat: ”Adressin alustuksessa kerrotaan, että Hollolan kehätien varressa, aivan Salpakankaan kupeessa oleva 287 hehtaarin suuruinen alue on ykkösvaihtoehto kierrätyspuiston sijoitusvaihtoehdoksi.”

”Päijät-Hämeen liitosta kerrotaan myös, ettei ykkösvaihtoehtoa ole vielä tässä vaiheessa. ” Artikkelista voi saada sen käsityksen, että olisimme antaneet väärää tietoa.

Päijät-Hämeen liiton nettisivuilla (paijat-hame.fi/maakuntakaava/aluesuunnittelu/kierrätyspuisto/) tiedostossa sijaintipaikkaselvitys lukee: ”Suositus: Alue on tutkituista kohteista paras” (s.39), ”Sijoitus: 1.” (s.41).

Myös sijoituspaikkaselvityksen tuloksia esittelevällä videolla todetaan samoin, Kehätie on ykköspaikalla. (Kaikki tiedot tarkistettu 16.1. klo 16.25.)

Kehätien alue on siis ollut ykkösvaihtoehto, kun adressi on perustettu ja se on edennyt ykkösvaihtoehtona nyt alkaviin jatkotarkasteluihin.

VÄLITIEDOTUS

2018-01-16 08:47:02

Hei!

Jatkamme edelleen allekirjoitusten keräystä, koska asia on vielä pitkään erittäin ajankohtainen!

Olemme toimittaneet väliraporttina 14.1.18 mennessä nettiadressiin tulleet allekirjoitukset (joita oli kertnyt 1264) Hollolan kunnan johdolle maanantaina 15.1.18 ennen kunnanhallituksen kokouksen alkamista.

Keräsimme lyhyessä ajassa myös perinteisen paperisen adressin muun muassa Perhoslehdon, Vanhatalonrinteen, Kumpulan, Kartanon ja Tikkakallion alueilta. Tämän adressin oli allekirjoittanut 479 henkilöä, joista 181 oli allekirjoittanut myös nettiadressin. Luovutimme kunnan johdolle myös tämän adressin.

22.1. on valtuustoseminaari, jossa valtuuston jäsenille esitellään kierrätyspuistohanke. Kyseisen seminaarin jälkeinen kunnanvaltuuston kokous on kunnan tietojen mukaan siirretykin helmikuulle. Kunnanvaltuuston kokouksiin kuntalaisilla on vapaa pääsy kuuntelemaan. Seuratkaa kunnan sivuja!

Kiitokset kaikille tähän mennessä adressin allekirjoittaneille! Levittäkää sanaa kierrätyspuistohankkeesta!