Tervetuloa Hannukaisen kaivos

Tervehdys kaivoksen ystäville

2020-04-17 08:40:05

Tervehdys kaivoksen ystäville

Lappi on nyt huhtikuun puolivälissä hiljainen kuin vihreiden unelma. Lunta on paljon ja matkailukeskuksen maisemissa vaeltelee vain ketut ja jänikset.

Korona järjesti todella Suomen talouselämän uuteen uskoon. Se näytti todellakin mitä tarkoittaa, jos paikkakunnalla on vain yksi elinkeino! Lappi on luonnonvaroiltaan rikas maakunta, joka kyllä pystyy hyvin elättämään väestönsä. Varsinkin, jos vihreät viranomaiset eivät vitkuttelullaan jarruttaisi työllistäviä kaivos-, metsätalous-, vesivoima- ja matkailuhankkeita. Luonnonvaroja tarvitaan, sillä tällä menolla emme pääse pitkälle, jos talous rahoitetaan velalla ja paikallisesti valtionosuuksilla. Työssä on vain kunnan- ja valtiontyöntekijät, muu väki on työttömänä.Työt teetetään ulkomaisella halpatyövoimalla ja oma väki on "uunipankolla".

Valtio tukee työttömyyttä, mutta ei työllistämistä. Nyt on aika rakentaa kaivoksia, metsäsektorin tehtaita sekä rakentaa ja sähköistää rautateitä. Meidän jokaisen täytyy tehdä työtä kaivoshankkeen eteenpäin viemiseksi, yksi ei saa aikaan paljon, mutta yhdessä tulosta syntyy. Jos yritetään voidaan onnistua.

Kaivokset tarvitsevat matkailua ja matkailu kaivoksia sekä ihmiset työtä ja turvallisuutta.

Kiitos Tapojärven veljeksille työstä kaivoshankeen eteenpäin viemisestä, älkää antako periksi!

Terveiset Hannukaiselta lumen keskeltä.

Unto Friman