Vetoomus: voisiko Muusikkojen Liitto puuttua aktiivisemmin TE-toimiston toiminnan epäkohtiin muusikkojen työttömyysturvassa.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Liiton toimia

2020-05-26 22:27:00

Sain tämän sisältöisen viestin Muusikkojen Liitolta, mukana myös toive että tätä ei kovin paljon avattasi julkisuudessa. "Näin näitä joskus pitää hoitaa, eikä ihan kaikkea tässä  pelissä haluttaisi tuoda julki, koska tärkeintä on saada asioita hoidettua. "

"Liitto on kiinnittänyt asiassa ministerien ja kansanedustajien huomiota ja saanut vastauksen TEM:stä. Siinä todetaan että oman työn käsitteeseen liittyy ongelmia ja että se voisi olla jo pian aikansa elänyt. Lisäksi työministeri Haatainen twiittasi eilen, että TE-keskuksia on muusikkojen harjoittelun osalta ohjeistettu, että se ei saa vaikuttaa heidän työttömyysturvaansa.

Kuten ehkä tiedät, TE-keskuksen työvoimapoliittisesta lausunnosta ei voi valittaa, mutta työttömyyskassan päätöksestä voi. Kaikkia halukkaita autetaan valituksen tekemisessä.

Ei ole myöskään sattumaa, että muutamat muusikot ovat olleet asiassa julkisuudessa. Kyseessä on liiton kanssa organisoidut ulostulot.

Nyt on mielenkiintoista nähdä, onko ministeriön ohjeistus TE-keskuksille mennyt perille, eli tuleeko tietoon vielä tapauksia joissa ohjeita on tulkittu virheellisesti. Jos saamme sellaisista vielä tietoa, puutumme niihin varmasti.

Ystävällisin terveisin,

Ahti Vänttinen"

Juki Välipakka

Liitto oli jo ryhtynyt toimiin

2020-05-26 21:55:37

Saamani tiedon mukaan Muusikkojen Liitossa ollaan ryhdytty toimiin epäkohtien poistamiseksi jo ennen adressin julkaisua, siksipä päätän vetää adressin pois. Työ-ja elinkeinoministerille suunnattu samansisältöinen adressi jää, sen voi allekirjoittaa!

t. Juki

Juki Välipakka