Kumpulanmäen vaahterametsä on säästettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kunnallisehdokkaiden kantoja

2021-05-26 06:49:08

Kuntavaalien ennakkoäänestys on alkanut. Tähän asti ainoastaan Ympäristöliike ja yhteislista on suhtautunut myönteisesti Kumpulanmäen vaahterametsän säilyttämiseen.

Yllättäen, tai ehkä ei niinkään, Vihreät eli Vihreä liitto on suhtautunut erittäin kielteisesti tämän metsän säilyttämiseen, sillä he kannattavat tiiviisti rakennettua Helsinkiä. Vihreissä on vielä se ikävä puoli että he näennäisesti kannattavat "vihreää Helsinkiä", joten on helppo luulla että he olisivat lähimetsien säilyttämisen puolella. Eräs Vihreä kertoi julkisesti Kumpula-facebookryhmässä kannattavansa metsän kaatoa ja lähiön rakentamista. Hänellä on siellä viestiketju aloitettuna joka on helppo löytää.

Mutta, tälle alueelle ei voida rakentaa kuin matalia, pinta-alaa vieviä, laatikkotaloja, sillä säätutka rajaa maksimi korkeutta. Tämänkaltainen rakentaminen, lähimetsiin, on lyhyt näköistä, eikä se ratkaise Helsingin asuntopulaa kuin väliaikaisesti. Lopulta on kuitenkin siirryttävä muihin vaihtoehtoihin kun viheralueet loppuvat, kuten korkeammat rakennukset, purkava uudisrakentaminen yms. mikäli Helsinkiin tahdotaan lisää asuntoja. Siksi on parempi lopettaa metsiin rakentaminen nyt, kun niitä on vielä jäljellä.

Zino Mäkivaara

Kaavamuutos julkaistu

2021-05-23 09:12:49

Kaavamuutos on julkaistu. Sitä voi kommentoida kesäkuun loppuun. Muutoksessa vaahterämetsä tuhotaan täysin. Nyt on vielä aikaa kysellä vaaliehdokkailta, sekä kerätä lisä-ääniä tähän adressiin. kaavamuutos_kuvana.jpg