Imatran Kaupungin viljelypalstojen kehittäminen- ja lisääminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Addressiin tarvitaan lisää kannattajia ja addressia on päivitetty

2021-10-11 20:27:46

Hei,

Olemme keränneet keväästä asti vain 13 kannattaja nimeä. Syyksi on paljastunut massiivisen valheen liikkuminen kylillä, että tämän Addressin allekirjoittamisesta aiheutuisi jotain pahaa tai siitä joutuisi poseen. Kaikki edellinen on täyttä guggendaalia, pötypuhetta ja addressin tiimi toivoo, ettei kylillä uskota kaikkeen liikkuvaan juoruun, koska se ei vastaa todellisuutta. Vanha konklaavi ei mahda addressin allekirjoitusjoukolle yhtikäsmitään, sillä suuremmalla joukolla on asiaan isompi äänivalta kuin niillä kolmella, jotka nykyään Imatran kaupungin palstaviljelyä vetää.

Addresssi on ollut esillä Tori.fi 6 kk:tta ja Tori.fi -ilmoituksessa on ollut kiinnostuneita kävijöitä 1200 - 2000 henkilöä. Tori.fi:n lukijamäärän perusteella Imatralle voisi perustaa jo 100 kpl:tta aarin kokoisia viljelypalstoja. Addressin tiimi toivoo kannattajia rohkeasti kannattamaan addressia, sillä ruuan hinta tulee tulevasuudessa nousemaan ja palstaviljely on tässä kohtaa upea asia. Olen itse aina kiitollinen sadosta syksyllä kun voi elää n. 6 kk:tta pienin kustannuksin.

Addressin tiimi on tällähetkellä kuormittunut siviilissä, joten toteutus uudistukselle ei tule olemaan mikään maailman nopein, lisäksi tarvitaan lisää nimiä addressiin. Kun mietitään. että uudistuksessa ensimmäinen vuosi menee tekniseen toteutukseen ja budjetoitiin on jo ensimmiäinen vuosi mennyt, jonka aikana ammattiviljelijä hoitaisi osuutensa. Toisena vuonna saisi sähköt sähkötyökaluille, vedet, palstojen jaot ja ajotiet. Toisena- tai kolmantena vuonna alkaisi viljely. Hankkeelle mahdollisten kehittämisvarojen hakeminen vie myös oman aikansa.

On olemassa sanonta, että ilmaiseksi ei aina hyvää saa, mikä pätee Imatran kaupungin nykysieen palstaviljelyn järjestelyyn.

Addressin tiimi

Liisa ja Hilkka

Lehtijuttuun ei saatu lupaa käyttää Kaupungin Info -pistettä

2021-05-21 14:37:08

Hei,

Otsikon mukainen päätös tuli, ettemme saa käyttää kaupungin Info -pistettä addressin allekirjoitukseen niille henkilöille, jotka eivät osaa digisysteemejä käyttää. Opastakaa toisianne ikään ja sukupuoleen katsomatta ja toimikaa yhdessä adressin kannattajien nimien keräämiseksi.

T. Lissu

Addressin sisältöä on päivitetty

2021-05-20 21:49:20

Hei,

Lisäsin pari linkkiä, jonne voi vapaasti tutustua. Kyllä kun noita lukee, Imatran kaupungin palstaviljely on aivan lapsen kengissä vielä. Puuhastelin sisältöä fixummaksi lehtijuttua- ja kaupungin johtajia varten.

Addressin sisältöä on päivitetty

2021-05-20 17:02:47

Hei,

Addressin sisältöä on päivitetty ja harjoiteltu PowerPoint -esityksen muuttamista videoksi ja sen julkaisua täällä. Lisätty viljelyn tulevaisuuteen- ja rikkaruohojen tulevaisuuteen liittyviä aihekanava linkkejä.

Addressista on tulossa lehtijuttu

2021-05-20 14:04:08

Hei,

Adressista tulee seuraavan kahden viikon sisään lehtijuttu. Lehtijutun tarkoitus on inspiroida ihmisiä palstaviljelyharrastukseen ja saada uusia viljelijöitä palstalle sekä kannattamaan palstaviljelyn uutta kehityssuuntaa- ja nykyaikaistamista.

Uudet palstat toivotaan perustettavaksi aivan uudelle alueelle lähelle Vuoksea, josta voitaisiin pumpata rajattomasti kasteluvettä viljelmille. Alkuun voitaisiin kokeilla uudistusta n. 50 - 100 aarilla ja niitä lisätään sitä mukaa kun kysyntää olisi.

Lehtijutussa on mukana seuraavat palstaviljelijät:
Marja-Leena Poutiainen
Toni Mitikka

Viimeisimmät kehitysdokumentit ovat lähetetty lehtireportterille ja Imatran Kaupungin johdolle. Pyydämme myös lupaa kerätä nimilistaa Imatran kaupungin Info -pisteessä niiltä henkilöiltä, jotka eivät osaa digitaalisia järjestelmiä käyttää.

Liisa Huusko

Adressiin on lisätty arvonta- ja tehty päivityksiä

2021-05-15 05:46:05

Valokuva paikasta on lisätty-, tekstiä korjattu ja lisätty arvonta.

Liisa Huuskolta voi kysyä kehitysdokementteja lukuun.