HYYn tarjottava toiminnassaan vain vegaanista ruokaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Kasvipohjainen HYY -jäsenaloite hyväksyttiin edustajistossa

2022-07-04 06:26:24

Hei,

HYYstä tuli kasvipohjainen 14.6, äänin 34-10! 🔥 Kokous- ja tapahtumatarjoilut tulevat siis jatkossa olemaan vegaanisia. Kiitos kaikille tässä projektissa mukana olleille. Me teimme yhdessä historiaa.

Läpimennyt Kasvipohjainen HYY -jäsenaloite on hiotumpi versio aikaisemmasta Vegaaninen HYY -jäsenaloitteesta: https://linktr.ee/kestava_kehitys

Aloitteella on konkreettinen vaikutus lukuisten tarjottujen aterioiden kautta ja hyvin positiivinen symbolinen merkitys muulle yhteiskunnalle. Kiitos @hyy_hus, että olet kestävän kehityksen edelläkävijä!

Suosittelin Dominion-dokumenttielokuvan, sillä vastaavanlaisen dokkarin jälkeen ryhdyin itse vegaaniksi. Miksi tappaisimme tai hyväksikäyttäisimme eläimiä makunautintomme takia? Nyt, kun HYY on jo kasvipohjainen niin mikset sinäkin ryhtyisi vegaaniksi?

Dominion-dokkari löytyy tältä nettisivulta ilmaiseksi: https://www.dominionmovement.com/

Voit katsoa dokumentin myös YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=LQRAfJyEsko

Benjamin Pitkänen

P.S. Voit palata minulle asiaan dokumentista heränneisiin ajatuksiin liittyen, kun olet katsonut sen benjamin.pitkanen@helsinki.fi

Ellen haaslahti

HS uutisoi Vegaaninen HYY -jäsenaloitteesta ja linkki Earthlings-nettisivuun

2022-03-26 06:14:55

Hei,

HS uutisoi eilen Vegaaninen HYY -jäsenaloitteen tiukasta äänestyksestä. Tässä on linkki uutiseen: https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000008707474.html Voit osoittaa tukesi jäsenaloitteelle somettamalla tätä uutista tai jakamalla sitä eteenpäin kavereillesi.

Suosittelin edellisessä tiedotteessa, että katsot Earthlings-dokumenttielokuvan, sillä tämän dokkarin jälkeen ryhdyin itse vegaaniksi. Järjestelmä ja meidän yhteiskuntamme toivon mukaan muuttuu vegaaniseksi sen jälkeen, kun me yksilöinä muutumme vegaaneiksi. Miksi tappaisimme tai hyväksikäyttäisimme eläimiä makunautintomme takia?

Earthlings-dokkari löytyy tältä nettisivulta ilmaiseksi: earthlings.com

Voit katsoa dokumentin myös YouTubesta: https://www.youtube.com/watch?v=3XrY2TP0ZyU&t=1003s

Vegaaninen HYY -jäsenaloite hylättiin 24.3.2022 edustajiston kokouksessa

2022-03-25 07:36:04

Hei Vegaaninen HYY -adressin tukija,

Vegaaninen HYY -jäsenaloite hylättiin 24.3.2022 edustajiston kokouksessa äänin 22-20. Järjestelmä ja meidän yhteiskuntamme muuttuu vegaaniseksi sen jälkeen, kun me yksilöinä muutumme vegaaneiksi. Tämän takia suosittelen sinua katsomaan Earthlings-dokumenttielokuvan, jos et ole vielä vegaani. Itse ryhdyin vegaaniksi tämän dokumentin katsomisen jälkeen. Dokkari on vain 1h 30min pitkä, joten varmasti sen verran sinultakin löytyy aikaa elokuvan katsomiselle. 😊 Tämä dokkari kuvastaa mun mielestä hyvin sitä, miten eläinten hyväksikäyttö kaikissa sen muodoissa on epäeettistä ja väärin.

Earthlings-dokkari löytyy tältä nettisivulta ilmaiseksi: earthlings.com

Voit katsoa dokumetin myös Youtubesta: https://www.youtube.com/watch?v=3XrY2TP0ZyU&t=1003s

Benjamin Pitkänen

Tule allekirjoittamaan Vegaaninen HYY -jäsenaloite 19-26.1. Kaivopihalle! (myös sähköinen allekirjoitus mahdollinen)

2022-01-23 18:23:17

Hei Vegaaninen HYYn -adressin allekirjoittaneet!

Olemme luoneet Vegaaninen HYY -jäsenaloitteen. Se perustuu samannimiseen adressiin, johon keräsimme yli 700 allekirjoitusta, jotta Helsingin yliopiston ylioppilaskunta (HYY) ryhtyisi Suomen ensimmäisenä ylioppilaskuntana vegaaniseksi elintarvikehankinnoissaan. Jäsenaloite vaikuttaisi esimerkiksi HYYn kokoustarjontaan ja jäsenille avoimiin tapahtumiin, kuten vuosijuhliin ja sitseihin. Jäsenaloite ei vaikuta Unicafen ja ainejärjestöjen toimintaan.

Tule allekirjoittamaan jäsenaloite Unicafe Kaivopihan eteen nyt keskiviikosta ensi viikon keskiviikkoon eli 19-26.1. klo 11–14 välisenä aikana.

Jos ette pääse paikan päälle koronaeristyksen tai muun syyn vuoksi, voitte ottaa yhteyttä Anniin tai Mikkoon (anni.arbelius@helsinki.fi, mikko.z.hakala@helsinki.fi), jonka jälkeen laitamme sinulle sähköisen version allekirjoitettavaksi. Vinkkaa jäsenaloitteesta myös kaverillesi! Jokainen ääni on tärkeä! Jos on kysyttävää, lähettäkää matalalla kynnyksellä sähköpostia tai DM:ää Instagramissa! ❤️

Jäsenaloitteeseen liittyvää tietoa ja sen etenemistä päivitetään instagramissa käyttäjätilillä @vegaaninenhyy. Ota tili siis seurantaan!

Halutessanne voitte lukea liitteenä olevan jäsenaloitteen tästä.

Tehdään HYYstä vegaaninen! #VegaaninenHYY

**SVENSKA**

Hej HUS-medlemmar!

Vi har skapat medlemsinitiativet Vegansk HUS. Den bygger på adressen med samma namn, till vilken vi samlade in över 700 namnunderskrifter, så att Helsingfors universitets studentkår (HUS) skulle bli den första studentkåren i Finland som är vegansk i sina livsmedelsinköp. Medlemsinitativet skulle påverka till exempel HUS mötesbjudningar och evenemang för medlemmar, såsom årsfester och sitser. Medlemsinitiativet påverkar inte Unicafes och ämnesorganisationernas verksamhet.

Kom och skriv under medlemsinitiativet framför Unicafe Kaivopiha nu från denna veckans onsdag, till onsdag nästa vecka, dvs 19-26.1. mellan 11.00 och 14.00.

Om du inte kan komma på plats på grund av coronaisolering eller andra orsaker, du kan skicka ett mail till Anni eller Mikko (anni.arbelius@helsinki.fi, mikko.z.hakala@helsinki.fi). Varje röst räknas! Om du har några frågor, mejla eller DM:a oss på Instagram med låg tröskel! ❤️

Information kring medlemsinitiativet och dess kommande utveckling uppdateras på Instagram genom användarkontot @vegaaninenhyy. Så följ kontot, och hålla dig uppdaterad!

Om du vill kan du läsa det bifogade Medlemsinitiativet här.

Låt oss göra HUS veganskt! #VegaaninenHYY

**ENGLISH**

Dear HYY members!

We have created the Vegan HYY member initiative. It is based on the petition of the same name, to which we collected more than 700 signatures so that the Student Union of the University of Helsinki (HYY) would become the first student union in Finland to be vegan in its food purchases. The member initiative would affect, for example, HYY's meeting offerings and events open to members, such as anniversaries and sitsis. The member initiative does not affect Unicafe and student organizations.

Come sign the member initiative in front of Unicafe Kaivopiha from this Wednesday to next week's Wednesday so 19-26.1. between 11 a.m. and 2 p.m.

If you can't sign the petition in person because of covid-quarantine or other reasons, you can send an email to Anni or Mikko (anni.arbelius@helsinki.fi, mikko.z.hakala@helsinki.fi) and you will get a signing form. Every signature counts! Feel free to message us on Instagram or email at a low threshold if you have any questions! ❤️

Information and progress of the member initiative are updated to Instagram @vegaaninenhyy, so do us a favour and give us a follow!

You can read the member initiative here.

Ystävällisin terveisin/Med vänliga hälsningar/Best regards

Mikko Hakala & Anni Arbelius

Benjamin Pitkänen

Tule tekemään Vegaanisesta HYYstä totta jäsenaloitteen kautta!

2021-11-24 14:05:54

Hei,

On valtavan ilahduttavaa, että jo 761 henkilöä on allekirjoittanut Vegaaninen HYY -adressin. Nyt tarvitsemme juuri sinun apuasi, jotta saamme Vegaanisen HYYn tavoitteista totta. Muutosta ei voi valitettavasti saavuttaa tämän adressin kautta vaan asiassa pitää edetä virallisen jäsenaloitteen kautta.

Teemme tammikuussa 2022 jäsenaloitteen Vegaanisesta HYYstä, jotta asia käsiteltäisiin sitten HYYn hallituksessa ja edustajistossa. Meidän pitää saada vain kolmekymmentä Helsingin yliopiston ylioppilaskunnan jäsentä tukemaan tätä jäsenaloitetta, jotta asia käsitellään edustajistossa. Tämä tulee olemaan helppoa, sillä olemme saaneet yli 700 allekirjoitusta tälle adressille.

Olisi mahtavaa saada juuri sinut mukaan meidän jäsenaloite porukkaan, sillä yhdessä voimme olla edistämässä tämän asian läpi menemistä olit aloittelija tai pro ylioppilaskuntaan liittyvissä asioissa.

Nyt on hyvä aika tulla mukaan, sillä olemme tapaamassa HYYn edustajia tämän asian tiimoilta joulukuussa ja tulemme suunnittelemme heidän kanssaan, miten jäsenaloite käytännössä toteutetaan. Apua tarvitaan erityisesti jäsenaloitetekstin tekemisessä, edariryhmien lobbaamisessa ja jäsenaloitteen mainostamisessa.

Laita minulle todella matalalla kynnyksellä viestiä, jos haluat olla mukana jollain tavalla auttamassa Vegaaninen HYY -jäsenaloitteen tekemisessä. Yhteydenotto ei sido sinua mihinkään. Minut saa kiinni sähköpostitse: benjamin.pitkanen@helsinki.fi

Maailmanparannus terveisin,