SEURASAAREN UIMALA ON SÄILYTETTÄVÄ NYKYISELLÄÄN

Ota yhteyttä adressin tekijään

Saunahankkeen nykytilanne

2022-01-06 13:51:00
Hyvät adressin allekirjoittajat, joita nyt jo melkein tuhat (20 allekirjoitusta puuttuu)

Seurassaaren saunahankkeesta ei paljoa uutta kerrottavaa. Tiedoksenne pari juttua, jotka  ovat tulleet kaupunginvaltuutettu Sinikka Vepsän valtuustoaloitteen myötä julki.

Kaupungin taholta Uimareita ei ole informoitu valittujen kahden kärkihakijan suhteen, joista Hesari uutisoi 2.11.2021, vaikka olen lähettänyt tiedustelusähköpostia saunahankkeen etenemisestä Elina Kuikanmäelle, viimeksi 28.12.2021.

"Toinen jatkoon valikoituneista on Seurasaaren ravintola Kruunua ja Espoossa sijaitsevaa ravintola Nokkalan Majakkaa pitävä KF Restaurants oy. Toinen jatkoon valituista on yksityishenkilö."

Olisin toivonut voivani lähettää hieman informatiivisemman tiedotteen ja siksi tiedotteen lähettämisestä on kulunut melkoinen tovi.
Toivoamme emme kuitenkaan ole menettäneet. Seurasaaren Uimareiden vuosikokouksessa perustettiin Pro Uimala -ryhmä, jonka tehtävänä on erityisesti paneutua toimenpiteisiin, joilla saunan tulo uimalan alueelle saadaan estettyä.

Hyvää alkanutta vuotta ja virkistäviä uinteja

Saunahankkeen ideakilpailu aika päättyi

2021-10-20 12:25:27

Saunahankkeen ideakilpailu päättyi 30.9.2021. Hakemuksia jätettiin kaupungille 6 kpl. Kaupungin arviointiryhmä valitsee toteuttamiskelpoiset hakemukset ja käynnistää neuvottelut jatkoon valittavien hakijoiden kanssa syksyn 2021 aikana. Tontin varauspäätös tehtäneen keväällä 2022. Varauksen aikana (noin 1 vuosi) hakijalla on aikaa kehittää suunnitelmaa eteenpäin kaupungin vaatimusten ja reunaehtojen mukaisesti, mm. ottamalla huomioon suojeluarvot ja uimalan toiminta.

Saunahanke etenee vastustuksestamme huolimatta ja yhdistys jatkaa toimia sen vastustamiseksi. Olemme lähestyneet kaupungin edustajia, jotka päättävät asiasta ja muutamia kaupungin valtuuston valtuutettuja lähettämällä heille saamiamme, meitä tukevia kannanottoja.

Seurasaaren saunahankkeen väliaikatietoa

2021-09-05 16:08:11

Hyvät adressin allekirjoittajat

Kiitokset kaikille tuestanne vastustaa Seurasaareen suunniteltua saunahanketta. Allekirjoituksia on hivenen vaille 1000. Saunahankkeen ideakilpailu päättyy 30.9. Toivottavasti 1000 raja on rikottu reippaasti ennen sitä. Joten jos mielessänne on vielä joku ystävä tai taho, niin vinkatkaapa adressista heille. Toimitamme allekirjoitukset kommentteineen asiasta päättäville kun kilpailutus on päättynyt. Kaupunki tosin on sanonut, että hanke etenee, mikäli toteuttamiskelpoisia hakemuksia saapuu. Sitä emme vielä tiedä mihin ideakilpailu johtaa.

Seurasaaren uimalasta on ollut mukavasti juttua lehdissä ja radiossa. Ohessa muutama linkki juttuihin, ellette ole sattuneet huomaamaan.

Töölöläinen 5.9. https://kabinetti.kosila.fi/#/reader/45a094f0-0c95-11ec-aea2-00155d64030a

Hesarin lukijan mielipidekirjoittelua. Saunan perustamisesta Seurasaareen haaveilevat kirjoittavat https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008174120.html (8.8.) ja Seurasaaren Uimareiden vastine mileipiteeseen (10.8.) https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008180490.html

Helsingin Uutisissa oli parikin juttua. Toinen toimittajan laatima juttu 29.7. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4238174?fbclid=IwAR3642_Z1Y69Z9LE3alvU3dSX3Lyqyjhet4idiq64zhB0yUHiIS65FGsK70

ja toinen mielipide 14.8. https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/4255824?fbclid=IwAR2TjI9FjXIZoXqnsnMXRFT0gQ7DhH6HWIklGiRtycgTFFloKRKnV_bqesc#kommentit

Yle uutisoi uimalasta 7.7. https://yle.fi/uutiset/3-12011604

Hesarin artikkeli 1.7. Seurasaaren saunahankkeesta https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008094965.html
ja Hufvudstadsbladetin artikkeli 2.7. https://www.hbl.fi/…/folisons-friluftsbad-hotat…/
aikaan kun kaupunki julisti saunahankeideakilpailu haettavaksi https://www.hel.fi/helsinki/fi/asuminen-ja-ymparisto/tontit/tontit/toimitila/sauna-ja-kahvilapaikat/

Eikä tässä vielä kaikki. Lähiaikoina on tulossa myös Ylen ruotsinkielisen toimituksen radio-ohjelma kaupungin saunahankkeista.

Tässä vaiheessa uskokaamme edesmenneen presidenttimme Mauno Koiviston mottoa:  ”Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin”.

Yhteistyöterveisin

Sirkku Saarela Seurasaaren Uimareiden puheenjohtaja