SEURASAAREN UIMALA ON SÄILYTETTÄVÄ NYKYISELLÄÄN

Seurasaaren saunahankkeen väliaikatietoa

2021-09-05 16:08:11

Hyvät adressin allekirjoittajat

Kiitokset kaikille tuestanne vastustaa Seurasaareen suunniteltua saunahanketta. Allekirjoituksia on hivenen vaille 1000. Saunahankkeen ideakilpailu päättyy 30.9. Toivottavasti 1000 raja on rikottu reippaasti ennen sitä. Joten jos mielessänne on vielä joku ystävä tai taho, niin vinkatkaapa adressista heille. Toimitamme allekirjoitukset kommentteineen asiasta päättäville kun kilpailutus on päättynyt. Kaupunki tosin on sanonut, että hanke etenee, mikäli toteuttamiskelpoisia hakemuksia saapuu. Sitä emme vielä tiedä mihin ideakilpailu johtaa.

Seurasaaren uimalasta on ollut mukavasti juttua lehdissä ja radiossa. Ohessa muutama linkki juttuihin, ellette ole sattuneet huomaamaan.

Töölöläinen 5.9. https://kabinetti.kosila.fi/#/reader/45a094f0-0c95-11ec-aea2-00155d64030a

Hesarin lukijan mielipidekirjoittelua. Saunan perustamisesta Seurasaareen haaveilevat kirjoittavat https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008174120.html (8.8.) ja Seurasaaren Uimareiden vastine mileipiteeseen (10.8.) https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008180490.html

Helsingin Uutisissa oli parikin juttua. Toinen toimittajan laatima juttu 29.7. https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/4238174?fbclid=IwAR3642_Z1Y69Z9LE3alvU3dSX3Lyqyjhet4idiq64zhB0yUHiIS65FGsK70

ja toinen mielipide 14.8. https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/4255824?fbclid=IwAR2TjI9FjXIZoXqnsnMXRFT0gQ7DhH6HWIklGiRtycgTFFloKRKnV_bqesc#kommentit

Yle uutisoi uimalasta 7.7. https://yle.fi/uutiset/3-12011604

Hesarin artikkeli 1.7. Seurasaaren saunahankkeesta https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008094965.html
ja Hufvudstadsbladetin artikkeli 2.7. https://www.hbl.fi/…/folisons-friluftsbad-hotat…/
aikaan kun kaupunki julisti saunahankeideakilpailu haettavaksi https://www.hel.fi/helsinki/fi/asuminen-ja-ymparisto/tontit/tontit/toimitila/sauna-ja-kahvilapaikat/

Eikä tässä vielä kaikki. Lähiaikoina on tulossa myös Ylen ruotsinkielisen toimituksen radio-ohjelma kaupungin saunahankkeista.

Tässä vaiheessa uskokaamme edesmenneen presidenttimme Mauno Koiviston mottoa:  ”Ellemme varmuudella tiedä, kuinka tulee käymään, olettakaamme, että kaikki käy hyvin”.

Yhteistyöterveisin

Sirkku Saarela Seurasaaren Uimareiden puheenjohtaja