Säilytetään Heinätorin puistomiljöö!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Eläköön Heinäpuisto, myös jälkipolville!

2021-09-14 15:28:59

Juhla puiston puolesta pidetään sunnuntaina 26.9.2021 alkaen klo 15 Heinäpuistossa, Tampereen Pyynikintorin laidalla.

Tampereen kaupunki aikoo rakentaa kerrostalon pienen puiston päälle. Suunnitelma järkyttää laajalti. Taas yksi hengähdyspaikka on uhattuna. Valtakunnallisesti merkittävä rakennettu kulttuuriympäristö pantaisiin pilalle, jos Pyynikin rinteen kaupunkiluonnon ja Pyynikintorin kaupunkikulttuurin yhteys tukittaisiin.

Joukko Pyynikin alueen vanhuksia päätti kutsua kaiken ikäisiä ihmisiä vastustamaan hävitystä. Kyse ei ole vain paikallisista vahingoista. Kasvien luomaa ilmaa pitää riittää kaikkialla niille, jotka ovat nyt lapsia. Korvaamatonta kauneutta ei saa tuhota pikkurahan kierrätyksen takia.

Tilaisuus alkaa tanssiryhmä Vapaavarren installaatiolla ”Arkihaaveita”. Juhlassa kuullaan Heinäpuiston puolustajien puheenvuoroja sekä otteita Pirkanmaan tulevaisuustarinasta. Juhlaan on kutsuttu Tampereen kaupungin edustaja Pekka Salmi vastaamaan järjestäjien ja yleisön kysymyksiin. Tampereen Flamencoyhdistys ry:n laulajat esittävät tilaisuudessa perinteistä flamencomusiikkia sekä tampereenkielisen sevillanaksen. Juontajana toimii Anitta Ahonen.

Tervetuloa!

Heinäpuiston Puolustajat