Suomen ja Ruotsin tulee pysyä Naton ulkopuolella ja harjoittaa rauhanpolitiikkaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tilaisuus 7.5. Turvallinen Suomi ilman Natoa ja ydinaseita

2022-04-28 14:59:11

Lämmin kiitos kaikille vetoomuksen allekirjoittaneille!

Yhteinen tekstimme on toimitettu Suomen ulko- ja turvallisuuspolitiikan johdolle, eduskuntaryhmille ja kansanedustajille. Lisäksi sitä on jaettu tiedotusvälineille ja jaettu runsaasti sosiaalisessa mediassa.

Vetoomuksesta saatu palaute on ollut valitettavan vähäistä. Tasavallan presidentin kanslia sentään vastasi: "Kiitos tasavallan presidentti Sauli Niinistölle osoittamastanne viestistä ja välittämästänne kannanotosta. Presidentti Niinistö ja muu valtiojohto työskentelevät jatkuvasti tutkien eri vaihtoehtoja, joilla Suomen ja suomalaisten turvallisuutta entisestään vahvistetaan. Toivotamme teille hyvää ja rauhallista kevättä."

Keskustelun ja vaikuttamisen jatkamiseksi rauhanjärjestöt järjestävät 7.5. tapahtuman "Turvallinen Suomi ilman Natoa ja ydinaseita". Tervetuloa mukaan! Tilaisuus on klo 12.00 - 16.00 Arbiksella Helsingissä (Dagmarsgatan 3). Tapahtuma lähetetään myös verkossa Rauhanpuolustajien youtube-kanavalla.  Lisätietoa: Rauhanliitto, Rauhanpuolustajat ja tilaisuuden Facebook tapahtuma.

Ruotsissa tätä samaa vetoomusta on hyödynnetty voimistumassa liikkeessä Natoon liittymistä vastaan. Tietoa ruotsalaisesta toiminnasta löytyy mm. täältä.

Marko Ulvila