Hirvilahden päiväkodin jatkuvuus turvattava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Hirvilahden päiväkoti turvattava -adressin nimien keräys päättynyt

2023-03-20 22:47:27

Hei sinä adressin allekirjoittanut,

iso kiitos teille kaikille, jotka allekirjoititte tämän adressin. Allekirjoittajia oli yhteensä 537, joista 139 Hirvilahden kyläkaupalla paperiversiona. Huikea määrä, noin kolmannes koko Kuopion Länsirannan alueen asukkaista! Tämä antaa päättäjille selkeän todisteen siitä, että Hirvilahden päiväkodin toiminnan jatkamiselle on olemassa laaja kannatus seutukunnan asukkaiden keskuudessa. Kuopion ja Siilinjärven alueen ulkopuolisia allekirjoituksia oli 26, kiitos kun ilmaisitte tukenne myös sieltä kauempaa!

Miten asia nyt sitten etenee? Kaupungin kasvun ja oppimisen lautakuntaan asia viedään tietääksemme huhtikuussa. Sitä ennen kaupunki järjestää kuntalaisillan, joka pidetään keskiviikkona 29.3.2023 klo 17 alkaen Hirvilahden Nuorisoseuran talolla, osoite: Niemisjärventie 41, Hirvilahti. On ensiarvoisen tärkeää, että alueemme asukkaat osallistuvat aktiivisesti tuohon kuntalaisiltaan! Älkää siis jättäkö hirvilahtelaisia tai von Wrightin päiväkodin asiakkaita yksin myöskään tuona iltana, vaan tulkaa vaatimaan kasvun ja oppimisen palvelualueen edustajilta selvistystä siitä, miten päiväkotiasiat aiotaan Kuopion Länsirannan alueella järjestää sekä lyhyellä että pitkällä aikajänteellä. Tulkaa vaatimaan oikeutta asukkaiden peruspalveluiden järkevästä hoidosta ja asukkaiden äänen kuulemisesta! Näitä tilaisuuksia ei turhan usein järjestetä, joten tulethan paikalle nyt, kun siihen on annettu mahdollisuus. Kuten on mainittu jo aiemmin, luovutamme myös tämän adressin päättäjille tässä tilaisuudessa.

Asiasta on tähän mennessä tehty ainakin kaksi virallista kannanottoa kasvun ja oppimisen palvelualueelle ja lautakunnalle. Yhden takana oli samat järjestöt, jotka olivat myös tämän adressin laatijoina, toisen laati Maaningan pitäjäraati (kiitos!!). Virallisia kannanottojahan voi laatia kuka vaan, yksin tai ryhmässä tai jonkun yhteisön/järjestön/yrityksen nimissä. On hyvä, jos pystymme tuomaan esille lakkauttamisen vahingollisia/asukkaan perusoikeuksia loukkaavia näkökohtia mahdollisimman monelta kantilta. Mikäli lähetätte kannanottoja, on tärkeää, että lähetätte ne Kuopion kaupungin kirjaamon kautta (kirjaamo@kuopio.fi), jolloin ne tulevat käsitellyksi kaupungin hallinnossa  tarkoituksenmukaisella tavalla.

Kiitos vielä kerran kaikille, toivottavasti järjen ääni tässä vielä voittaa!

Kaikkien adressin laatijoiden puolesta,

Anja Lapveteläinen

Adressin laatineet yhdistykset ovat: Kuopion Länsirannan kylät, LYT,  Hirvilahden Nuorisoseura, Kaislastenlahden kyläyhdistys, Niemisjärven kyläyhdisty Karsija, von Wrightin koulun Vanhempainyhdistys

Anja Lapveteläinen