Pelastetaan Kauppi-Niihaman luontoalue Tampereella

Ota yhteyttä adressin tekijään

Anna palautetta leirintäaluesuunnitelmasta suoraan Tampereen kaupungille 11.4. mennessä

2023-03-31 06:54:33

Hei,

hienoa, kun olet mukana kampanjassamme Kauppi-Niihaman luontoalueen puolesta.

Alasjärvi-Niihaman leirintäalue
suunnitelmaa käsiteltiin eilen 30.3. Tampereen kaupungin järjestämässä asukkaiden kuulemistilaisuudessa. Kantakaupungin vaiheyleiskaavaa 2021–2025 esittelivät projektiarkkitehti Mirkka Katajamäki ja yleiskaavapäällikkö Pia Hastio. Alasjärvi-Niihamaan tulisi uusimman suunnitelman mukaan viisi erillistä leirintään liittyvää aluetta, jotka muodostavat kokonaisuuden. Ne sijoittuvat kaavassa ratsastustallien, koirakentän, siirtolapuutarhan ja Niihaman majan seudulle. Leirintäaluetta tulisi lisäksi Luhtaantien varteen. Leirinnän sijoittelussa on pyritty hyödyntämään peltoalueita ja alueita, joiden puusto on nyt nuorta. Hakkuita pyritään mahdollisuuksien mukaan välttämään.

Yleiskaavapäällikkö Pia Hastio ja kapunkiympäristön palvelualueen johtaja Mikko Nurminen ovat tuoneet julkisuudessa myös vaihtoehdon, jonka mukaan nykyinen leirintäalue Härmälässä voisikin jatkaa toimintaansa.

Kaupunginhallitus käsittelee seuraavan kerran asiaa syyskuussa. Nyt on tärkeää antaa Tampereen kaupungille mahdollisimman paljon palautetta leirintäaluesuunnitelmasta. Jokainen viesti on tärkeä. Vaadi Kauppi-Niihaman luontoalueen heikentämisen lopettamista. Vaadi sen rauhoittamista kaikelta rakentamiselta kokonaan ja pysyvästi.
Lähetä asiallinen palautteesi 11.4. mennessä osoitteeseen:

kirjaamo@tampere.fi

Kiitos!