10 käskyä koululuokkien seinälle ja rakasta lähimmäistäsi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Melkein parempi luokkiin laitettavaksi kuin 10 käskyä?

2024-03-04 15:32:56

Melkein parempi luokkiin laitettavaksi kuin 10 käskyä olisi ehkä tämä:

Matteus 22:37: Niin Jeesus sanoi hänelle: "'Rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi'.
38 Tämä on suurin ja ensimmäinen käsky.
39 Toinen, tämän vertainen, on: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'.
40 Näissä kahdessa käskyssä riippuu kaikki laki ja profeetat."

Jaa linkkiä adressiin Facebookissa

2023-10-04 15:19:10

(Jäi epäselväksi, tuliko adressin allekirjoittajille sähköpostilla tieto aiemmasta, tämänsisältöisestä tiedotteesta. Siksi uusintalähetys.)

Esko Nurminen

Missä ilmoitus puuttuu, siinä kansa käy kurittomaksi

2023-09-29 17:21:38

Floridassa Brownsvillen kaupungissa Pensacolan seurakunnassa tapahtui suuri herätys ja hengen vuodatus. Vuonna 1996 nuorisorikollisuus kasvoi koko Floridan osavaltiossa yhdellä prosentilla, mutta se aleni 13 prosentilla siinä piirikunnassa, jossa Brownsvillen seurakunta sijaitsee. Stephen Hill kertoo tästä kirjassaan Herätyksen palo (2001).

Samanlainen todistus on Charles Finneyn (1792—1875) kirjassa Ihmeellisiä herätyksiä (1984). Herätys muutti New Yorkin osavaltiossa olevan Rochesterin kaupungin elämän ja siveellisen tilanteen. Finney, joka itsekin oli lakimies, sai kuulla tietoja syyttäjänä toimivalta lakimieheltä. Tämä tunsi kaupungin rikostilaston. Samaan aikaan, kun kaupunki oli kasvanut kolme kertaa suuremmaksi, rikossyytteitä ei ollut ollut edes kolmannesta aiempaan verrattuna

Jaa linkkiä adressiin Facebookissa

2023-09-29 12:37:38

Esko Nurminen

Runsas somen käyttö sairastuttaa / pakkoliikkeet

2023-09-27 12:01:50

Jotta kouluihin saataisiin työrauha, kännyköiden käyttöä on todellakin syytä rajoittaa, kuten uusi hallitus aikookin tehdä.

__________

HS 25.9.2023 (vain tilanneille): VIIME vuosina esiin on noussut uudentyyppinen sosiogeeninen sairausilmiö, joka leviää sosiaalisessa mediassa.

Saksassa sairaaloiden vastaanotoille on tullut poikkeavan paljon nuoria, erityisesti teini-ikäisiä tyttöjä, joilla on esiintynyt Touretten syndroomaa muistuttavia tic-oireita [pakkoliikkeitä]. Niihin kuuluu nopeita ja tahattomia liikkeitä sekä tahattomia äännähdyksiä. Ne voivat esiintyä yksittäin tai sarjoina.

Nämä oireet yhdistyvät runsaaseen Tiktok-somealustan käyttöön. Oireilevat nuoret ovat kuluttaneet useita tunteja sellaisten Tiktok-videoiden parissa, joissa joku kertoo kärsivänsä Touretten oireyhtymästä tai muista liikehäiriöistä. Näin raportoi Brain-tiedelehden vuonna 2022 julkaisema tutkimus.