Museotyöntekijät humanitaarisen tulitauon puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressi luovutetaan eteenpäin / The petition will be given forward

2023-11-21 09:11:25

Kiitos kaikille allekirjoittaneille! Luovutamme adressin tänään 21.11.2023 eteenpäin yhdessä Amnestyn ja Sumud ry:n kanssa valtioneuvostolle. Adressin yhteydessä luovutetaan vain allekirjoittaneiden nimet, ei muita tietoja.

Thank you for all of you who signed the petition! We eill give the petition forward today 21 November 2023 together with Amnesty and Sumud association for the Finnish Government.  We will only give forward the names of the signees and no other information will be handed over.

Orlan Ohtonen, Kaura Raudaskoski, Jemina Vainikka Lindholm

Kutsu organisaatioiden mielenosoitukseen 11.11.2023 klo 15

2023-11-07 19:31:06

Välitämme museotyöntekijöiden vetoomuksen allekirjoittaneille henkilöille seuraavan kutsun organisaatioiden mielenosoitukseen:

(English below)

Hei,

Kutsumme organisaationne mukaan Sumud - Suomen Palestiina-verkoston järjestämään mielenosoitukseen lauantaina 11.11.2023 klo 15. Mielenosoituksen toinen järjestäjä on ICAHD Finland - Israeli Committee Against House Demolitions. Mielenosoitus tapahtuu Helsingin keskustassa, tarkempi aloituspaikka ilmoitetaan lähemmin osoitteessa sumud.fi

Toivomme, että tulette mielenosoitukseen bannereiden kera vaatimaan välitöntä tulitaukoa, kansanmurhan lopettamista, ja kunnioittamaan kaikkien tapettujen palestiinalaisten ja israelilaisten siviilien muistoa.

Suomen on seisottava historian oikealla puolella. Hamasin 7. lokakuuta Israeliin tehneen hyökkäyksen jälkeen Israel on tappanut Gazassa yli 9 000 palestiinalaista, 40% heistä lapsia. Israel on miehittänyt Gazaa vuodesta 1967 ja saartanut sitä maalta, mereltä ja ilmasta vuodesta 2007. Israelin miehitys on kansainvälisen oikeuden vastainen ja Gazan saarto laiton kollektiivinen rangaistus sekä sotarikos. Israel on pommittanut myös väestötiheitä pakolaisleirejä ja -alueita sekä sairaaloita ja kouluja. Nämä ovat rikoksia ihmisyyttä vastaan.

Tilanne on katastrofaalinen, ja ruoka ja vesi ovat loppumassa. Kehitysjärjestö Oxfam on todennut Israelin käyttävän nälkään näännyttämistä aseena siviilejä kohtaan. YK:n erikoisraportoijat ovat varoittaneet vakavasta kansanmurhan riskistä.

Siksi vaadimme, että Suomen hallitus:

1) vaatii välitöntä tulitaukoa Gazaan.

2) toimii humanitaarisen avun saamiseksi Gazaan.

3) lopettaa asekaupan ja muun sotilaallisen yhteistyön Israelin kanssa, ja kieltää Israelin laittomissa siirtokunnissa valmistettujen tuotteiden tuonnin.

Emme hyväksy rasismia, islamofobiaa, juutalaisvihaa tai muuten syrjiviä viestejä ja symboleita.

Mikä on Sumud?

SUMUD - Suomen Palestiina-verkosto on intersektionaalinen järjestö, joka on sitoutunut lopettamaan Israelin apartheidin, miehityksen ja kolonialismin sekä toteuttamaan palestiinalaisten ihmisoikeuksien ja poliittisten oikeuksien toteutumista. Osana maailmanlaajuista solidaarisuus-liikettä Palestiinan kansaa kohtaan, tavoitteenamme on lopettaa Suomen tuki Israelin apartheidille ja edistää demokratian, dekolonisaation ja ihmisoikeuksien toteutumista.

Hi,

We are inviting your organisation to join a demonstration in support of Palestinians on Saturday 11.11. at 15. The demonstration is organised by Sumud - The Finnish Palestine Network and ICAHD Finland, Israeli Committee Against House Demolitions. The demonstration will take place in Helsinki center. More information will be made available on sumud.fi.

We hope that you will come to the demonstration with banners to demand an immediate ceasefire, an end to the genocide, and to honour the memory of all Palestinian and Israeli civilians killed.

Finland must stand on the right side of history. After Hamas attacked Israel 7.10.2023, Israel has killed over 9 000 Palestinians, 40 % of them children. Israel has occupied Gaza since 1967 and besieged Gaza since 2007. Israeli occupation is against international law and collective punishment on Gaza is a war crime. Israel has bombed the most populated refugee camps, neighborhoods, hospitals and schools, thus committing crimes against humanity.

The situation is catastrophic, with food and water running out. The development organisation Oxfam has stated that Israel is using starvation as a weapon against civilians. UN special rapporteurs have warned of a serious risk of genocide.

Therefore, we are demanding:

1) that the Finnish government demands and acts toward a ceasefire in Gaza.

2) that Finland acts in order to get humanitarian aid to Gaza.

3) that Finland ends arms trade with Israel and prohibits the import of products made in illegal settlements.

We do not condone or tolerate any racist, islamophobic, hatred of Jews or otherwise discriminatory messages or symbols.

What is Sumud?

SUMUD - the Finnish Palestine Network is an intersectional organization dedicated to ending Israeli apartheid, occupation, and colonialism and the realization of Palestinian human and political rights. As part of the global movement in solidarity with the Palestinian people, our goal is to end Finnish support for Israeli apartheid and shift it to support for democracy, decolonisation, and human rights.

Best regards,
Alisa Ajomaa