Sydänkirurgian jatkon puolesta - för fortsatt hjärtkirurgi i Vasa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Namnadressen/ Nimiadressi (sydänkirurgia/hjärtkirurgi i Vasa)

2014-11-08 16:37:09

NIMIADRESSI sydänkirurgian jatkon puolesta Vaasassa suljetaan 18.11.2014 klo 22.00

Teillä on vielä 10 päivää aikaa hankkia kannatusta nimiadressiin: sydänkirurgian jatkon puolesta Vaasassa-för fortsatt hjärtkirurgi i Vasa. Voitte jakaa tietoa adressista ystävillenne ja tuttavillenne vielä kerran ja kertoa, että nimiadressi suljetaan. Suomenkielisellä puolella ei ole ollut netissä jaettavaa tietoa tai keskustelua aiheesta, mutta laitan tähän liitteeksi erittäin hyvän ruotsinkielisen keskustelun aiheesta. Sitäkin voitte jakaa eteenpäin. Kiitos kaikille adressin jo allekirjoittaneille. Nimiadressit (sekä tämä että ympäri Pohjanmaata olevat paperiset nimienkeräysadressit) luovutetaan sairaanhoitopiirin valtuustolle 24.11.2014 klo 13.00 valtuuston kokouksen yhteydessä.

NAMNADRESSEN för fortsatt hjärtkirurgi i Vasa avslutas 18.11.2014  klo 22.00

Ni har ännu 10 dagar på er att dela information om nätadressen: sydänkirurgian jatkon puolesta - för fortsatt hjärtkirurgi i Vasa. Ni kan ännu dela adressens nätadress till era vänner och bekanta och berätta, att namnadressen avslutas. På den finskspråkiga sidan har det inte varit information eller debatt, som jag kunde dela på nätet, men på svenskspråkiga sidan har det varit många intervjuer och här finns en väldigt bra debatt om saken. Ni kan gärna dela länken vidare. Vill ännu tacka er alla som redan har skrivit under adressen. Namnadresser (denna och också andra namnadresser i pappersformat som finns runtom i Österbotten) kommer att överlåtas till sjukvårdsdistriktets fullmäktige 24.11.2014 kl. 13.00 i samband med fullmäktigemötet.

Kaarina Widjeskog

TIEDOTE/INFO sydänkirurgia nimiadressi/hjärtkirurgi namnadress

2014-10-24 16:18:04

Nimiadressi sydänkirurgian jatkon puolesta Vaasan keskussairaalassa suljetaan 19.11.2014. Kiitos, että olet antanut tukesi sydänkirurgian jatkon puolesta. Voit vielä jakaa nimiadressin nettiosoitteen ystävillesi ja tutuillesi ja pyytää heitä osallistumaan nimikeräykseen. Meillä on vielä reilu kolme viikkoa aikaa kerätä nimiä. Nimiadressi tullaan luovuttamaan sairaanhoitopiirin valtuustolle ennen valtuuston seuraavaa kokousta, joka on 24.11.2014.

Namnadressen för fortsatt hjärtkirurgi i Vasa fortsätter till 19.11.2014 och då avslutas den. Tack för att du har gett ditt stöd och skrivit under adressen. Du kan ännu dela adressens nätadress till dina vänner och bekanta och be dem delta i namninsamlingen. Vi har ännu drygt tre veckor på oss att samla namn. Namnadressen kommer att överlåtas till sjukvårdsdistriktets fullmäktige  före följande fullmäktigemöte 24.11.2014.

Kaarina Widjeskog