Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Moi olen uusi nimimerkki

#196 Re: Rohkeneeko lautakunta sanoa stop?

23.02.2013 08:44

#195: Ei savua ilman puita - Rohkeneeko lautakunta sanoa stop?

Vaikka Meklulle ei tehtäisi pyöräkaistoja lainkaan, ei sinne mahdu kahta ajokaistaa ja sen lisäksi pysäköintikaistaa ilman että puita revitään irti tai ratikka hävitetään. Haluaisitteko te töölöläiset siis, että toinen ajokaistoista olisi pysäköintialue vuorokauden ympäri? Minusta tämä on erinomainen ajatus, sillä se vähentäisi autoliikennettä keskustassa huomattavasti. Vaikuttaa vaan vähän isommalle alueelle kuin Töölöön. Mm. Jätkäsaaren pysäköintipaikkoja pitää vähentää (Meklun yöpysäköintihän poistuu juuri Jätkäsaaren autoliikenteestä johtuen), ja Espoon liikennettä pitää saada ohjattua Kehälle. Suunnitellaan Helsinkiä töölöläisten ehdoilla. Olen niin messissä!

Vastaukset

Ainotar

#197 Re: Re: Rohkeneeko lautakunta sanoa stop?

2013-02-23 12:25:51

#196: Moi olen uusi nimimerkki - Re: Rohkeneeko lautakunta sanoa stop?

Vaikka Jätkäsaaresta ja Länsisatamasta ei tulisi yhtään autoa lisää, on pysäköinnin kadulla loputtava, jos pyöräkaistat tehdään. Laki kieltää niillä pysäköinnin.

Mutta pysäköintipaikkojen väheneminen ei kuitenkaan ole pahin asia, vaikka lyhyellä tähtäyksellä aiheuttaakin riesaa, vaan se ettei autoilua keskustassa edes yritetä vakavasti vähentää. Mechelininkadun autoliikennekään ei pelkällä pyöräilyllä vähene, kun se on enimmäkseen pitempien matkojen  läpiajoliikennettä. En todellakaan ymmärrä, miksi jotkut pyöräilijät ehdottomasti haluavat ajaa kapeilla kaistoilla ruuhkan rinnalla sen sijaan, että vaatisivat puolta kadusta kokonaan pyöräilylle. Siksikö, että punaiset raidat kaduissa ovat nyt muotia?