"E10" polttoaine pois markkinoilta.ja "E5" takaisin

Kommentoitu viesti

Anti-vihreä
Vieras

#16 Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

07.02.2011 19:36

Herp derp I save the world, herp derp, I am right you are not, derp derp, herp derp I dont need to prove myself, herp derp herp derp herp derp.

Sontaa. Perusteles poika väitöksesi, ennen kuin väännät mitään kommentteja, edes netissä.

Jo järkikin sanoo, että kun polttoaineeseen lisätään etanolia sen iskutilavuus pienenee. Tästä puolestaan seuraa se polttoaineen lisääntynyt kulutus, jolloin E10:n käyttö on yhtä tyhjän kanssa. Puhumattakaan mahdollisista haittavaikutuksista auton moottorille: http://www.fuel-testers.com/list_e10_engine_damage.html

Ja mitä tulee kommenttiin 14, se on aivan oikessa. Korjaamot voittavat kun bensajärjestelmät vioittuvat ja kuluvat loppuun nopeammin, valtio taas voittaa kun se saa enemmän tuloja polttoaineverosta. Autokauppa puolestaan kukoistaa kun ihmisille tulee "pakote" vaihtaa autonsa tuota litkua paremmin kestävään malliin tai dieseliin. Lisäksi ihmiset nykyään uskovat "vihreisiin arvoihin" niin sokeasti, että kyseinen huijaus on helppo vetää läpi. 

 E10 on taas yksi esimerkki siitä mitä tapahtuu kun Vihreät saavat tahtonsa eduskunnassa läpi. Toinen on energiansäästölamput, jotka sisältävät elohopeaa, näin ollen ongelmajätettä. Ne myös vaativat enemmän valaistustehoa, joka rasittaa paljon enemmän sähköverkkoa. Mitään hyvää nämä pellet eivät ole ikinä saaneet aikaan.

Vastaukset

JORMA
Vieras

#65 Re: Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

2011-03-25 02:13:29

#16: Anti-vihreä - Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

vitut se iskutilavuus mihinkään lyhene pässi

JORMA
Vieras

#66 Re: Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

2011-03-25 02:41:55

#16: Anti-vihreä - Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

Ja lisäkulutus johtuu taas siitä, että etanolin oktaaniluku on suurempi kuin normi 95:ssa. Mitä korkeampi korkeampi oktaaniluku sitä myöhemmin syttyminen tapahtuu. Kun taas pieni oktaaniluku, syttyminen tapahtuu aikaisemmin. Kaikki jotka tämän ajatuksella lukee voi kyllä käsittää miten kulutus lisääntyy.

 

En ole varma miten tuo pitäisi ilmaista joko aikaisemmin tai myöhemmin taaai sitten nopeammin ja hitaammin. Pakko yrittää sanoa kaikella tavalla, ettei jotku kirjaviisaat ala taas hyppiin väärille tonteille.

 

YKSI SYY KULUTUKSELLE ON SIIS SE, ETTÄ KAIKKI EI EHDI PALAA. ELI SIIS ETANOLIA LORISEE PUTKEN PÄÄSTÄ


Vieras

#67 Re: Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

2011-03-25 02:48:28

#16: Anti-vihreä - Edellinen kommentti lyhyemmässä määrässä

Iskutilavuus tarkoittaa mielestäni sitä sylinterin kokoa. No joo oot sie aika  epeli jos meinaat, että jos kaataa E10 tankkiin niin sylinterit ja männät pienenee kiva tietää.