Hevosen teurastus helpommaksi ja kannattavammaksi

Kommentoitu viesti

Anna-Leena Vierumäki
Tallinn

#9 Hevoselle voi itse taata onnellisen vanhuuden

29.10.2007 22:29

Kuten sanoin, hevosta ei pidä mennä myymään eteenpäin, vaan antaa onnelliset - ja ansaitut eläkepäivät. Tietenkin, jos hevonen on sairas ja tuntee kipua, hänen lopettamisensa (lempeä) on ainoa vaihtoehto. Mutta terve hevosvanhus, joka vain ei enää ole ravi- tai ratsastuskunnossa, ansaitsee onnelliset ja rakkaudelliset vanhuuden päivät! Ei ihmistäkään mennä tappaamaan siinä vaiheessa, kun hän ei enää ole muille "hyödyllinen". Sitä paitsi hevonen voi tuottaa iloa ja nauttia elämästään myös silloin, kun ei ole enää ratsastus- tai ravikunnossa.

Kuten sanottu, eläimiä ei pidä mennä alunperinkään ottamaan, jollei niille voi itse taata hyvää elämää myös sen aktiiviuran jälkeen!

Vastaukset

Maatalosta kotoisin

#47 Re: Hevoselle voi itse taata onnellisen vanhuuden

2013-02-24 12:24:32

#9: Anna-Leena Vierumäki - Hevoselle voi itse taata onnellisen vanhuuden 

 

Minua ottaa älyttömästi päähän tämä eläinten inhimillistäminen, hevonen ei ole "hän", eikä se nauti kansaneläkettä. Minä syön lihaa, myös hevosenlihaa, ja mielestäni hevosille pitää olla samantasoinen teurastusprosessi ja kuljetukset kuin muillekin eläimille. Hevonen on niin kallis eläin ostaa ja ylläpitää, ettei sitä varmasti kukaan kasvata vain lihaksi rahankiilto silmissä.