Avioliitto on naisen ja miehen välinen julkinen liitto

Kommentoitu viesti

res.matr.

#19406 Vieraita pohdiskeluja...

24.08.2013 11:06

#19404: very... - Re: Vieraita pohdiskeluja... 

 No jos löytyy niin se sitten osoittaa , että laskea osattiin tuhansiin saakka-mutta entä siitä suuremmat lukuyksiköt sitten ? Tunnettiinko nekin?

Vastaukset


Vieras

#19407 Re: Vieraita pohdiskeluja...

2013-08-24 11:14:40

#19406: res.matr. - Vieraita pohdiskeluja...

 

Juu,  lisäsin tuon viimeisen,  kun itsekkin huomasin,  miten sitä suuuremmat luvut ilmoitettiin:  Kertomalla tarpeen mukaan kymmenentuhatta.  Otit esille mielenkiintoisen yksityiskohdan,  ei ole tullut mieleenkään.


Ilm.Kirjassa oli se suurin luku,   kymmenet tuhannet:Ilm. 5:11 Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,

Tässä tuli nyt esiin se aikaisemmin kerrottu ilm.kirjan yhteys vanhaan testamenttiin.  Näitä suuria lukuja oli siellä aivan Raamatun alussa, ja taas aivan lopussa:   suoraan Aamoksen kirjasta Ilmestyskirjaan.  

Paitsi:  Yksi poikkeus:  2 Piet. kirja:2. Piet. 3:8     Mutta tämä yksi älköön olko teiltä, rakkaani, salassa, että "yksi päivä on Herran edessä niinkuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta niinkuin yksi päiv







very...

#19415 Re: Vieraita pohdiskeluja...

2013-08-24 15:32:17

#19406: res.matr. - Vieraita pohdiskeluja...

Jälleen kotona...
Taisitkin saada jo vastauksia noista suuremmista lukuyksiköistä. Katsoin vielä niitä ja löytyi tällainen, jolla on päästy miljoonaan, eli tuhat kertaa tuhat.
1. Aikak. 22:14 Katso, vaivanalaisenakin minä olen hankkinut Herran temppeliä varten satatuhatta talenttia kultaa ja tuhat kertaa tuhat talenttia hopeata sekä vaskea ja rautaa niin paljon, ettei se ole punnittavissa, sillä sitä on ylen paljon. Minä olen myös hankkinut hirsiä ja kiviä, ja sinä saat hankkia vielä lisää.