231k

Kommentoitu viesti

Sirkku

#8 Onko kurjuuden maksimointi tavoite

20.12.2013 19:55

#7: - Re:

Saavutettu etu - bussi joka kulkee kerran tunnissa, eikä pyhäisin ollenkaan. Sanoisin että se on saavutettu hyvitys aikaisempaan verrattuna, jolloin bussi kulki useamman kerran tunnissa. En osaa kantaa Pakilan tilanteeseen, mutta 231K reitin varrelle on rakennettu paljon uudispientaloja, eikä kävelymatka välttämättä ole ollenkaan kohtuullinen, puhumattakaan alueella sijaitsevista vanhusten palvelutaloista. Totta terveelle työssäkäyvälle ihmiselle voidaan ajatella että on pelkästään hyvä että joutuu kävelemään 500 m bussipysäkille, mutta joukossamme on heitäkin joille se saattaa todellakin olla elämisen laatua rajoittava tekijä. Miksi vedota siihen ettei Pakilassa tai muualla asiat ole hyvin. Eikö voitaisi todellakin kehittää julkista palvelua siten että se veisi näiltä pientalo ja mutka-alueilta ihmisiä kohtuullisin väliajoin liikennesolmukohtiin, vrt metron liityntäliikenne, jotta rajoitettaisiin hyvien yhteyksien takia yksityisautoilua. En tiedä onko vieras nimimerkki sama mutta on käsittämätöntä että vedotaan siihen että jos jollakin alueella asiat on huonosti on vain hyvä asia että tilannetta huononnetaan myös muilla alueilla.

Vastaukset


Vieras

#9 Re: Onko kurjuuden maksimointi tavoite

2013-12-21 15:16:00

#8: Sirkku - Onko kurjuuden maksimointi tavoite

Kerran tunnissa sieltä täältä ajavat linjat eivät ole hyvää palvelua - luulenpa että pakilalaisetkin ovat vain tyytyväisiä että bussi menee aina samalta pysäkiltä vähintään 20 minuutin välein. Vanhuksille on sitten ne palvelulinjat kuten tähänkin asti.  Jos yleensä pystyy normaalilla bussilla ja Helsingin keskustassa liikkumaan ei 400-500 metrin kävelyn pitäisi olla ongelma. Ja 237:lta voi vaihtaa linjoille 231,248,247 tai 270. Leppävaaran päässä löytyy vielä lisää vaihtoehtoja, kuten junat.