Terveysneuvontaa ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti


Vieras

#4 Soitanko sitten 112?

18.11.2014 20:22

Mietin, että monessako tapauksessa soitto neuvontaan on ehkäissyt tarpeen soittaa hätänumeroon...

Vastaukset


Vieras

#90 Re: Soitanko sitten 112?

2014-11-19 21:33:42

#4: - Soitanko sitten 112? 

 Miehelläni tuli kerran mökillä viikonloppuna todella paha allerginen reaktio ihan yllättäen (käsivarret, vatsa, selkä ja jalat olivat täynnä punaista ihottumaa kuin nokkonen olisi pistänyt). Terveysneuvojan hoitaja osasi heti neuvoa syömään kyypakkauksen pillerit, ja sillä vaiva hävisikin samantien. En tiedä miten olisivat 112 ottaneet puhelun vastaan, kun ei kuitenkaan ollut hengenhädästä kyse. Uskoisin kuitenkin, että monilla kynnys soittaa hätänumeroon on melko suuri.

aktiivikäyttäjä

#92 Re: Soitanko sitten 112?

2014-11-20 04:02:22

#4: - Soitanko sitten 112? 

 Varmasti soitot hätänumeroon lisääntyvät Terveysneuvonnan loppuessa. Itse olin pari kuukautta sitten erittäin pahassa flunssassa, jonka aikana sain apua 3 kertaa neuvontapuhelimen kautta yöaikana. Joka kerta tuli reissu päivystykseen, mutta selvisin sinne taksilla. Ilman neuvontaa olisin joutunut soittamaan 112een. Kumpi noista on sitten edullisempi vaihtoehto?

Saiza60

#103 Re: Soitanko sitten 112?

2014-11-20 08:10:12

#4: - Soitanko sitten 112? 

 Neuvontaan soitto 10023 on ollut AINOA KEINO ja pelastus mihin soittaa, kun potilas on juossut psykoosissa ja saatu terveyspalvelunumeron kautta lääkäri tulemaan kotiin. Kun lain mukaan pitää lääkärin todentaa potilaan kunto, jotta hän voi kirjoittaa pakkohoitolähetteen psykiatriselle puolelle. Tämä ei millään muulla keinolla onnistu - tämä on ainoa vaihtoehto, kun potilaat eivät itse mene hoitoon.