Terveysneuvontaa ei saa lopettaa

Kommentoitu viesti


Vieras

#11

18.11.2014 22:19

Itse olen käyttänyt tätä palvelua ensinnäkin silloin, kun olen miettinyt, että pitäisikö lähteä kiireellisesti lääkärille, joko päivystykseen tai yksityiselle lääkäriasemalle. Lisäksi olen käyttänyt palvelua, kun oma arvioni on ollut, että ei ole aihetta lähteä ainakaan kiireellisesti lääkäriin, mutta olen kaivannut hoito-ohjeita. Lähes 100% soittokerroista on ollut terveyskeskuksen aukioloaikojen ulkopuolella, iltaisin ja viikonloppuina. Palvelun avulla on jäänyt monet päivystyskäynnit käymättä ja säästytty pahimmillaan tuntikausien jonotuksilta!  

Palvelun asiantuntevuuteen ja palveluhalukkuuteen on voinut aina luottaa, sääli että tämä lopetetaan. En todellakaan usko, että oman terveysasemani puhelinpalvelut voivat päästä edes lähelle käyttökokemuksiani. 

Vastaukset

Tuula

#154 Re: Neuvontapalvelusta

2014-11-22 12:53:49

#11: -   Tämä  on  myös  auttanut  perhettäni  monissa  tapauksissa  ja  saanut  Helsingissä  lääkärin  kotiin  kun  lapseni  olivat  pieniä  sillä  en  päässyt  mihinkään  sängystä 

ja  kuinka  monesti  olen  soittanut kun  on  ollut  rytmihäiriö  ja kertonut  tilanteen pitääkö  tilata  lanssi  vai  odottaa  lääkkeen  vaikutusta  ja  loistavaa  palvelua  olen  saanut  on  lanssi  jouduttu  välillä  tilaamaan  ja  välillä  on  selvitty  ohjeilla  ja  näin  kiireellinen  tapaus  on  saanut  ambulanssin  heti. Ihmiset  jotka  eivät  käytä  ko. Palvelua  ei  tajua  mikä  merkitys  tällä  on  ainakin  pääkaupunkiseudulla. 

Lisäksi  lääkäri  käy  tsekkaamassa jos  mielenterveys potilas  tarvitsee  kiireellistä  laitoshoitoa näin  saadaan  vakavista  psyykeongelmista  kärsivät  äkkiä  hoitoon. Tätäkin  on  koettu  kun  työskentelin  sellaisella  alalla  kun  ei  voinut  tietää  miten  asiakas  voih Täältä  apu  tuli  tunnissa  ja  potilas  hoitoon. Saatikka  ikäihmiset  jotka  soittaneet  numeroon  vuosikymmeniä  niin  tukeuttaa  terveysasemat ja päivystyksen  turhilla  käynneillä  tai  voi  olla  että  ei  soita  ja  kuolee  kotiin.

Nyt  loppu  säästäminen  vääristä  paikoista! !!!