HUOLI 2015

Kommentoitu viesti

Epätoivoinen vanhempi

#18 Re: Re: päijät-häme

02.12.2014 22:08

#6: äiti 69katselee poikansa tuskaisuutta sivusta - Re: päijät-häme 

 Nyt kun olen katsonut vierestä mitä kammottavaa mielenterv.lääkkeet tekevät nuorelle en suosittelisi kenellekään niitä ellei ole pakko. Oma poikani sai näitä kamalia myrkkyjä, meni vaan huonompaan kuntoon ja tappoi itsensä. Jos olisin tuon aiemmin tajunnut niiin ei olisi syönyt SURUUN mitään! Ns. hoito oli huonoa eikä hän päässyt edes osastolle hoitoon vaikka itse olisi halunnut. Näitäkö täällä halutaan lisää?? Täälläkin on hoitopaikkoja pudotettu vaan pudotettu pois. Avohoitoon kaikki; sekään ei oikein kunnolla toimi! Uskon että mm. itsemurhat lisääntyneet 2014 vuonna...

Vastaukset

Mika T.

#46 Re: Re: Re: päijät-häme

2014-12-31 10:39:32

#18: Epätoivoinen vanhempi - Re: Re: päijät-häme 

 "Nyt kun olen katsonut vierestä mitä kammottavaa mielenterv.lääkkeet tekevät nuorelle en suosittelisi kenellekään niitä ellei ole pakko. Oma poikani sai näitä kamalia myrkkyjä, meni vaan huonompaan kuntoon ja tappoi itsensä. Jos olisin tuon aiemmin tajunnut niiin ei olisi syönyt SURUUN mitään!"

Tällainen on todella vaarallista yleistystä (jotkut ihmiset oikeasti uskovat tällaisiin kommentteihin), joten suosittelisin että pitäisit omat subjektiiviset kokemuksesi omana tietonasi.

Mielialalääkitys toimii vasta silloin, kun se on kohdallaan. Jos potilas syö lääkkeitä jotka eivät hänen kohdallaan toimi, niin silloin asiasta pitää ilmoittaa ao lääkärille ja vaatia (jos muu ei auta) lääkkeiden vaihtoa.

Myös terapia on oleellinen osa mt sairauksien hoitamista. Pelkät lääkkeet eivät riitä mihinkään - olen syönyt lääkkeitä (pitkän yritys-ja-erehdys prosessin kautta sopiviksi osoittautuneet) syyskuun puolesta välistä ilman kunnollista hoitokontaktia (hoitava lääkäri bentso peloissaan kohteli minua kuin bentso narkkaria) sillä tuloksella, että henkinen kuntoni (miksei fyysinenkin) on taantunut sille surkealle tasolle mitä se oli vuosi sitten.

Ensi viikolla palaan ns yksilöhoitajani hoitoon. Häneen luotan, ja omaan lääkäriini. En niihin ihmisiin joita en tunne laisinkaan, ja jotka käyttäytyvät kuin tietäisivät kaikesta kaiken eivätkä juurikaan kuuntele potilaan (tai asiakkaan, jos tämä termi kuullostaa paremmalta) tuntemuksia ja / tai ajatuksia.

Olen myös pahoillani poikasi kohtalosta ja sinun kärsimyksestäsi. Parempia jatkoja toivotan kuitenkin :)

Pelastunut

#116 Re: Re: Re: päijät-häme

2015-01-23 12:03:39

#18: Epätoivoinen vanhempi - Re: Re: päijät-häme 

 Keskusteluterapia ja lääkkeet ovat välttämättömiä mt-hoidossa. Eivät ne lääkkeet ole myrkkyjä, vaan on katsottava mikä kenellekin sopii. Itse pelastuin em. keinoin... ajoissa.

epävakaa dg

#128 Re: Re: Re: päijät-häme

2015-01-24 22:53:20

#18: Epätoivoinen vanhempi - Re: Re: päijät-häme 

 Kun nuorella ihmisellä todetaan vaikkapa masennus niin tarkkaa diagnoosia ei välttämättä saada. Syy tähän on valitettavasti teini-iässä tapahtuvat kaikki hormooni myllerrykset ja sen sellaiset.

Mulle tehtiin 15-vuotiaana diagnoosi masennuksesta. Aloitettiin lääkkeet ja eivät sinänsä auttaneet. Samanlaisia ihme raivareita sain ja jopa poltin Porvoon bänditalon. Rangaistukseni olen siitä jo kärsinyt ja olen veloissa varmasti koko loppuelämäni ellen sitten saa töitä.

17-vuotiaana saatiin oikea sairaus selville: Epävakaa persoonallisuushäiriö sekä impulsiivisuus. Uudet lääkkeet ovat tehonneet hyvin ja olen ollut viimeiset 2 vuotta paljon tasaisempi kuin tuolloin 15-16 vuotiaana. 

Nyt jopa ehkä myös ymmärrän että mitä joskus tein ja miksi tein. Tehtyä ei saa tekemättömäksi, mutt hei! Te ihmiset jotka myös lukevat tämän voitte vain kuvitella että kuinka sekaisin tuolloin olen ollut.

Jokainen voi parantua! Se on aika paljon myös omasta tahdostaan kii että haluaako parantua ja viitsiikö edes yrittää.