Adressi Tasa-arvoista avioliittolakia vastaan!

Kommentoitu viesti


Vieras

#87 Re: Re: Re: Re: Oletko vielä alakoulussa?

05.12.2014 12:14

#86: - Re: Re: Re: Oletko vielä alakoulussa? 

 Jos olet kasvattanut lapsesi yksinhuoltajana, etkö ymmärrä, kuinka väärin olet tehnyt? Sinun olisi ehdottomasti pitänyt mennä uusiin naimisiin tai antaa lapsesi adoptoitavaksi perheeseen, jossa on sekä isä että äiti, luonnollisesti molemmat heteroja. Miksi ylipäätään olet yksinhuoltaja? Oletko eronnut? Etkö tiedä, että se on Raamatussa kiellettyä?

Vastaukset


Vieras

#93 Re: Re: Re: Re: Re: Oletko vielä alakoulussa?

2014-12-05 13:44:33

#87: - Re: Re: Re: Re: Oletko vielä alakoulussa? 

 Tekstini hävisi vilauksessa bittiavaruuteen, joten uusiks: avioliiton solmin aikoinaan eliniäksi, mutta henkisen väkivallan/ alistamisen ja sairaalloisen mustasukkaisuuden takia katsoin viisaammaksi erota ja pelastaa sen mitä pelastettavissa oli. Elämäni oli lapsen kasvatusta ja työtä. Ei sinne kotiin kukaan eksynyt, joten haaveeni oikeasta perheestä, miehestä ja viidestä lapsesta jäi haaveeksi. Olen saanut siis olla isänä ja äitinä, lapsen isä ei huonona naisena (alkuperäinen sana oli näemmä kielletty) pitämänsä naisen lasta halunnut tavata. Olen sen seurauksena siis maltillinen femisti, en hyväksy naisten,mutta en myöskään miesten enkä lasten alistamista. Sitä ihmettelin kovasti, mistä toiset tempaisevat heti uuden puolison. Rakkauskin lie käyttötavaraa.

Minun mielipiteeni sukupuolineutraalista avioliitosta eivät perustu raamattuun, enkä kuulu uskonnon puolestapuhujiin. Olen tavallinen rivijäsen, maksan kirkollisveroa ja käyn kirkossa silloin kun on tarve. En tuomitse muita ihmisiä, jokainen saa olla olla sellainen kuin on, kunhan vain kunnioittaa toisia ihmisiä. Siksi onkin outoa, että ko. aloitteen puolestapuhujat nousevat minun laillani ajattelevien yläpuolelle pitäen itseään sivistyneempinä ja parempina ihmisinä.

Oma sukuni ja lähipiirini suhtautuu neutraalisti toisten sukupuoliasioihin, mutta avioliittoasiasta ollaan samaa mieltä. En minäkään haluaisi kulkea "hetero"-paidassa, mutta tuntuisi iljettävältä ajatus, että vapaamielisessä yhteiskunnassa toinen nainen tulisi iskemään.

Älä sinäkään tuomitse. Vastakirjoituksessasi oli luettavissa ironiaa.