Vaadimme hallituksen eroa

Kommentoitu viesti

siivooja

#171 Järki käteen

16.09.2015 18:46

Suksikaa nyt kuuseen. Edelliset hallitukset ovat vain lappaneet velkaa ja nyt kun pitää nostaa kissa pöydälle niin aletaan kitisemään. Hauatteko Suomesta seuraavan Kreikan?? Olen tavallinen työntekijä mutta olen valmis luopumaan vaikka kokonaan pyhälisistäni jos se Suomea auttaa. Mitä TE allekirjoittaneet olette valmiit tekemään?? Muuta kuin kitisemään, että ei minulta saa ottaa...äääää ää.

Vastaukset

Työllistetty - Kun rahat ei riitä

#244 Re: Järki käteen

2015-10-03 10:17:30

#171: siivooja - Järki käteen 

 Miten se auttaa nykytilanteeseen, että ennestään köyhyysrajalla elävät tapetaan nälkään ja kurjuuteen? Kyllä minäkin olisin valmis antamaan vähistä varoistani hallitukselle, jos se jotain auttaisi. Ei vain kuulosta kovin järkevältä maksaa veroja enemmän tuloista, jotka ei nytkään riitä elämiseen! Työllistämistäni ennen, viime talvena, sain työttömyyskorvausta ja sen lisäksi toimeentulotukea. Vuodenvaihteessa jään taas työttömäksi ja sama ongelma alkaa taas. Työllistetty tienaa juuri ja juuri sen verran ettei tarvitse sossusta hakea toimeentulotukea. Jos vielä lääkkeiden korvattavuus pienenee, lääkärikäynnit (myös hammaslääkäri) maksut nousee, verotus kiristyy ja hinnat nousee, olen enemmän sossun asiakas, kuin että ansaitsisin elantoni, ja myös elättäisin alaikäisen lapseni, itse!

Paljonko valtio saa enemmän tuloja siirtämällä nykyiset kiristykset pienituloisilta sossun maksettavaksi? Vai onko niin, että pienituloiset tapetaan ja näin säästetään sosiaalituissa? Suomessa on tarpeeksi hyvätuloisia, joiden verotusta voi kiristää ilman, että he joutuisivat toimeentulotuen piiriin. Nykyisin toimeentulotuen piirissä on jo tarpeeksi asiakkaita ja lisää sinne yritetään nykymenolla saada! Kenen etu se on?

Jo vuosia kestänyt palkankorotuksien pitäminen minimissään, on koskenut vain pienituloisia ja olleet prosentteina enintään n. 2%. Minun nykyiseen palkkaani, kun lisää 2 prosenttia, saan 30,50 enemmän kuukaudessa brutto. Jos palkka on 6000 € kuukaudessa, saa 120 euroa enemmän. Kansanedustajien palkka nousi samaan aikaan yli 8 prosenttia, silloinkin, kun eläkeläisten indeksikorotukset leikattiin. Mitä oikeudenmukaisuutta tässä systeemissä on? Millä laskuopilla hallitus saa tästä yhtälöstä edes lähelle tavoitettaan eli säästöä?