Vetoomus Päihdepalvelujen säilyttämisestä A-Klinikalla Kotkassa

Kommentoitu viesti


Vieras

#10

01.03.2016 08:28

Kun tuntee jengiä mitä tuolla klinikalla asioi, voi kyllä heti dumpata addressin kommentit siitä, että hoidossa olevat jää kiinni suonensisäisestä käytöstä ja lääkkeiden kauppaamisesta - tunnen henkilökohtaisesti monia näin tekeviä ja sitä on jatkunut useita vuosia.

Jengi vaan roikkuu asiakkaina vuositolkulla (ei liene korvaushoidon alkuperäinen tarkoitus kuitenkaan) nauttimassa ilmaisista doupeista, ilman että on aikomustakaan oikeasti raitistua. Useat klinikan asiakkaat myös vaan swindlaa ilmaiseksi saamiaan lääkkeitä toisilleen rahapulassa, se on ihan täysi fakta, kaikkihan siitä tietää mitä torin kulmalla tapahtuu.

Jos jotain syntipukkeja klinikan sulkemiseen kannattaa hakea, niin Kotkan nistit voi myös peiliin katsoa. Onhan niitä varmasti ketkä Kotkan klinikan asiakkaina ovat raitistuneet, itse en tunne yhtään sellaista tapausta kylläkään. Onhan se helpompaa elämää rännää klinikalta saamansa dormarit ja subut himassa kun hustlaa kaduilta ylihinnoiteltuja lääkkeitä.... Harmittaa vaan niiden puolesta ketkä ehkä jopa OIKEASTI haluaisi parantua ja hoitaa elämänsä kondikseen, kai niitäkin jopa Kotkastakin löytyy.

Vastaukset

käyttäjä

#15 Re:

2016-03-01 14:34:09

#10: -  

 No, voin ihan sanoa näin vanhana asiakkaana, että ISO kiitos tuesta, ja opastuksesta takaisin elämän polulle ja hyvälle sellaiselle. -82 jäi ongelmat taakse ja siirtyminen normaaliarkeen. En ole uskossa, en absolutisti, voin viettää kivan illan kuten muutkin, tai jättää viettämättä. Sama avioliitto jatkuu vieläkin, koulutus hankittu,koti on oma, lapsilla ja lastenlapsilla menee hyvin, ja hommat hallussa muutenkin. Ja ilman tätä jengiä, en tämän maan kamaralla tallustelisi. 


Vieras

#23 Re:

2016-03-02 13:20:55

#10: -  

 Terveyskeskus ei tätä asiaa korjaa, pikemminkin hätäisellä ja epäpätevällä hoidolma laajentaa ongelmaa.

Pelkää mitä tapahtuu

#32 Re:

2016-03-03 12:57:01

#10: -  

 Nyt puhut yhdestä osasta kotkaa.puhut torin tapahtumista!minä ainakin käyn ihan muualla ja kyllä mua ainakin käy pelottaa että kun meitä todellakin on ihmisiä jotka haluaa elämänsä kuntoon. Ja vaikka olen ollut 10.v k.hoidossa,niin en minä itse olisi voinnut sitä edes omasta tahdosta lopettaa niin nopeasti kuin voisi kuvitella.kosk lääkäri tietää miten tätä hoidetaan,niin nyt olen jo melkein loppusuoralla,joka kyllä vie vielä aikaa,että pääsee kaikesta. Ja lääkkeitä en haluaisi enempää,mutta minulta.meni hermo jalasta niin nyt tk lääkäri määrää lyrikaa ja väittää että lääke yhdistelmä on muka turvallinen... en missään nimessä haluaisi lyricaa,mutta ikäväkyllä tk lääkäri ei vaihda lääkettä vaan ehdottaa jopa nostaa niitä muita lääkkeitä....missä vaiheesaa tää on kääntyny siihen että diapam on vaarallinen.... ja lyrica muka hyvä lääke????? Eikö se jo kerro jotain teille että jos potilas ei halua syödä lisää lääkkeitä,niin kyllä meitä todellakin on jotka halutaan elämä kuntoon lopullisesti. Koska pelkää että nytkun olen melkein hoitoni lopousuorilla,niin että jos se viedään nyt pois niin silloin tämä lääkäri vei ihmiseltä mahdollisuuden normaaliin elämään ja pistää asiat aivan nurinkurin!!! :/ ei vaikuta hyvältä. Ilman näitä työntekijöitä ja lääkäri j.p:tä ei meillä kotkassa olisi näin hyvin toimivaa päihdehoitoa,ja nyt meinataan sitten jättää työttömäksi kaikki hyvät hoitajat,ja eikä kaupunki tajua palkata heitä tk:hon töihin.... ja voin sanoa että nyt kun näkee mitä täällä.tehdään yhden lääkärin taholta joka sanonut.suoraa että häntä ei me korvaushoitolaiset voisi kiinnostaa vit...??? Ni on mun mielestä väärällä alalla tämä lääkäri. Tuo kotkaan takasin kovat huumeet ja kohta meillä on taas huumekuolemia ja poliisille töitä entistä ennemmän... kukaan ei voi,tai voi,mutta jos järkeä on niin kaikki tajuaa.että ei KAIKKI a-klinikan asiakkaat ole kamalia narkkeja tai kamakauppiaita!!NYT PITÄÄ MUISTAA ETTÄ NYT LEIKITELLÄÄN IHMISHENGILLÄ! JA SE ON MINUSTA MENNYT JO LIIAN PITKÄLLE.... EI AUTA KUN TOIVOA PARASTA, JA ETTÄ YLIMMÄT PÄÄTTÄJÄT TAJUAISIVAT ETTÄ A-KLINIKAN ASIAKKAAT ON IHMISIÄ EIKÄ MITÄÄN HYLKIÖITÄ!!MITÄ JOS SINÄ.SATTUISIT TARVITSEMAAN APUA JA TUKEA ESIM. ALKOHOLI ONGELMAASI,NIIN MINNE JA KELLE SINÄ MIELUMMIN MENISIT ASIASTA PUHUMAAN? A-klinikalle vai tk:hon????