vr_lisämaksu

Kommentoitu viesti


Vieras

#7 Valivali

28.10.2011 09:29

Naurettavaa kitinää. Turha valittaa siitä jos asuu perähikiällä yhteyksien ulottumattomissa. Se ei ole VR:n ongelma. Tilanne on tismalleen sama, kun esimerkiksi konserttien ennakkoliput ovat halvempia kuin ovelta. Yhtä lailla voisitte kitistä siitä, kun lippupalvelua ei teidän kulmilla ole. VR:llä on sen verran monipuolinen jakelukanava lipuilleen, että teidän pitäisi lähinnä hävetä valittamistanne.
Sitä paitsi kyseessä ei ole mikään lisämaksu, vaan junalippu on eri hintainen junasta ostettuna. Lentolippukin on erihintainen aseman tiskillä, kuin aikaisemmin varattuna. Ja mikäli joku kehtaa valittaa korkeammasta hinnasta sen takia, kun ei ole nettiä ja yhteyksiä, niin ei muuta kuin hankkimaan se netti ja kone. Niin me muutkin kuluttajat olemme tehneet. Tilanne on sama kuin jos lankapuhelimen omistajat valittaisivat kännykkälipun sorsivan heitä.
Ottakaa vastuuta elämästänne ja lopettakaa turha valitus.

Vastaukset

Mira

#8 Re: Valivali

2011-10-29 12:02:30

#7: - Valivali

Tuo on sinun mielipiteesi. Suurin ongelma tässä lienee, että mikäli automaatti ei toimi, joutuu lipusta maksamaan enemmän. Tämä ei ole asiakkaan vika, jos VR:n laitteet ovat rikki, joten miksi asiakas joutuu silloin maksamaan enemmän? Sitä paitsi kaikilla ei ole esimerkiksi varaa hankkia lipun ostamiseen tarvittavia välineitä. Lisäksi lapset ja vanhukset ovat huonommassa asemassa, kun eivät osaa käyttää palveluita tai heidän vanhempansa eivät anna heidän hankkia esim. pankkikorttia. Automaateista ostaminen on monilla tutuin, helpoin jaehkä ainoakin tapa ostaa lippu.

 

Sitä paitsi, minua ainakaan ei hävetä tämä "valittaminen". Mielestäni tämä on enemmänkin asioihin vaikuttamista, sillä kun saamme tarpeeksi nimiä kasaan, lähetän tämän adressin VR:lle ja vetoan heihin, että tuota viittä euroa ei joutuisi maksamaan esimerkiksi silloin, kun automaatit eivät toimi.