vr_lisämaksu

Kommentoitu viesti

Mira

#15 Re: Re: Tukehtukaa kaviaareihinne.

02.11.2011 17:43

#14: pena - Re: Tukehtukaa kaviaareihinne.

Kaviaareihinne? hah.

Ymmärrän kyllä, mikäli omalla paikalla istuu joku, niin silloin voi pyytää tätä siirtymään. Itse olen aina kuitenkinkin nähnyt kuinka paikaton siirtyy mukisematta pois tieltä, mutta ikävää, jos kohdallesi on sattunut muunlaista käytöstä. Itsehän en edes viitsi pyytää paikallani istuvaa vaihtamaan paikkaa, vaan yritän itse etsiä vapaan paikan, jottei toisen tarvitsisi nousta. En silti vaadi muidenkin käyttäytyvän näin.

 

Lipun etukäteen ostaminen ei ole mahdollista, jos ei tiedä milloin palaa. Esimerkiksi jos menet Orivedeltä Tampereelle, et tiedä välttämättä millä junalla tulet takaisin. Aina ei tiedä kuinka paljon aikaa menee siihen, mitä aikoo tehdä. Oli kyseessä sitten läärikäynti tai sukulaisen moikkaus. Jos lipun ostaa netistä, ei sitä voi muuttaa (ainakaan ilman jäätäviä lisämaksuja), mikäli olen oikein käsittänyt.

 

Jos olisit pena lukenut tarkemmin, olisit huomannut, että sami sanoi, ettei aio jatkossa käyttää junaa, koska on tuo lisämaksu. Tulee halvemmaksi mennä vaikka bussilla. Ei ole muuten sami ainoa tietämäni, joka ottaa tuon asenteen. Tosi paljon olen kuullut, että he aikovat käyttää jatkossa vaikka omaa autoa, mikä ei mielestäni ole hyväksi sitten ympäristöllekään. Ihmiset vaan ovat saaneet tarpeekseen VR:n temppuilusta, oli kyseessä sitten myöhästelyt tai nämä uudet muutokset.

 

Olen myös itse huomannut, ettei VR:n nettisivut aina toimi. Erityisesti tuo verkkokauppa, joka lataa hyvin hitaasti ja pätkii välillä. Ei paljoa naurata sekään.

 

Haluaisin myös tuoda esille erään tänään kuulemani asian. Kaverini kertoi kuinka hän matkustaessaan koiransa kanssa ei pystynyt ostamaan lippua toimivasta automaatista, koska sen mukaan junan eläinvaunu oli täynnä. Hän yritti ostaa myös normilippua, mutta ei olisi pystynyt silloin maksamaan lemmikistään. Niinpä hän oli mennyt junaan ja eläinvaunuun, jossa ei ollut kuin muutama muu asiakas, ja joutunut maksamaan tuon 5e kaiken muun lisäksi.

 

 

 

Vastaukset

Tukehtukaa adressiinne.

#16 Re: Re: Re: Tukehtukaa kaviaareihinne.

2011-11-03 11:18:00

#15: Mira - Re: Re: Tukehtukaa kaviaareihinne.

Jos menet Orivedeltä Tampereelle niin voit ostaa paluulippusi tampereen lipputoimistosta. Mikäli on suljettu, niin lippuautomaateista. Mikä tässä on niin vaikeaa?!

Ja että kaverisi ei pystynyt ostamaan paikkaa täyteen osastoon.. Haloo! Ylläri ettei pystynyt.. Mäkään en pystynyt ostamaan lippua täydelle lennolle, mutta en sentään ole niin tyhmä että kuvittelisin sen olevan palveluntarjoajan vika. Mikäli juna on täynnä niin se on täynnä!

Tämä lisämaksu on hyvä. Se ohjaa ihmisten ostoskäyttäytymistä. Pankeilla on sama politiikka, jos maksat laskusi tiskillä niin joudut maksamaan lisämaksua 8 e/lasku. Eipä sielläkään käy selityksenä, että ei ole nettiä kotona.. Maailma muuttuu, koittakaa muuttua mukana. Vaihtoehtona on paikalleen jämähtäminen ja itsensä nolaaminen.

Tämä vitosen "lisämaksu" on tullut jäädäkseen. tottukaa asiaan ja kohdistakaa energianne johonkin järkevämpään, vaikka vanhusten yksinäisyyden poistoon.