Adressi kristillisten arvojen ja uskonnonopetuksen puolesta

Kommentoitu viesti

Myyryläinen
Vieras

#217 216. Vieraalle

23.08.2010 07:56

Vieras kirjoitti (216.): "Tuo ikuisuus ei tule kohdallasi olemaan kovin ruusuinen, jos et tee parannusta ja ota vastaan Jeesusta Kristusta elämääsi.  Voi, voi, helvetti on aika kuuma mesta."

No, jopas nyt uhkailet.  Jos olisin heikompihermoinen saattaisin pahastua tai jotain.  Mutta näin paksunahkaisena, olkoon.  Mitä taas minuun tulee niin kuoleman jälkeen ruumiini alkaa hajota kun erilaiset eliöt ja kemialliset prosessit sitä alkavat hajottaa --- ja se siitä.

 

Vieras kirjoitti (216.): "Jos Suomesta löytyy yksikin ihminen, joka ei tiedä, että kristityillä on vain "yksi" kolmiyhteinen Jumala, on syytä jatkaa uskonnonopetusta kouluissa. Edes sivistyksen vuoksi."

Olisikohan niin, että sisältäpäin asiat näyttävät erilaisilta kuin ulkoapäin?  Sisältäpäin ristiriitaiset sepitykset saattavat hyvinkin näyttää hyväksyttäviltä mutta ulkoa päin katsottuna jutut yhdesta kolmiyhteisestä ja kolmiyhteisestä yhdestä eivät vakuuta.  Samaa juurta olevat juutalaisuus ja islam ovat tässä asiassa paljon johdonmukaisempia ja loogisempia.

Mitä taas kouluopetukseen tulee niin onko tuo niin oleellista. Eihän meille opeteta syvemmässä kulttuuriperimässämme olevia muinaisjumalia ja heidän sukulaisuussuhteitaankaan.

 

Vieras kirjoitti (216.): "Huvittaa nuo sinun epätoivoiset yritykset kumota Jumalan olemassa olo.  Joskus vielä tulet kaatumaan omaan näppäryyteesi ja logiikkateoriaasi."

Enhän minä vielä kumonnut mitään vaan odotan, että olisi jotain kumottavaa.

 

Vieras kirjoitti (216.): "Mielestäsi Jumalan ominaisuus on ristiriitainen. . Jos ensin lukisit VT:tä, niin nopeasti huomaisit sen hyvinkin loogiseksi. Mutta, …"

Olen lukenut sekä V- että UT:a.  Niissä kuvataan Jahve milloin julmaksi ja rasistiseksi lasten tappajaksi ja milloin armeliaaksi pelastajaksi.  Välillä Jahve antaa anteeksi ja välillä kostaa sivullisille.  Toisalta väitetään Jahven luoneen kaikki ja väitetään häntä kaikkivoivaksi mutta kun katsoo tätä meidän rupista maailmaamme niin onko hän hyvä ja armelias vai paha kostonhimoinen.  Jos hän on kostonhimoinen niin miksi hän kostaa itse luomilleen?  Leikkiikö hän julmasti itse luomillaan vai eikö hän olekaan luonut kaikkea vai menikö joku pieneen? Jos Jahve-kuva olisi ristiriidaton niin tuollaisia kysymyksiä ei nousisi vaan tietäisimme vastauksen. Mutta kun kyseessä on vuosisatojen aikana kerätty seemiläisten kansantarinoiden antologia niin eihän kuva voikaan olla yhtenäinen kovasta editointityöstä huolimatta. On pakko todeta, että Lönroth onnistui meidän kansanrunouttamme kerätessään ja muokatessaan paljon paremmin. Kalevala on paljon Raamattua yhtenäisempi, joistakin heikkouksistaan huolimatta.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#218 Re: 216. Vieraalle

2010-08-23 10:23:42

#217: Myyryläinen - 216. Vieraalle

Koska, olen saanut kirjoitustesi perusteella sen kuvan, että olet paksunahkainen, uskaltauduin kertomaan ikuisesta elämästä ja sen seurauksista.

Mahtaa sinulla olla kova työ etsiä kaiken laista historiallista todistusaineistoa Jumalan olemassa olon kumoamiseksi. Oletko ihan varma, että kaikki se mitä kerrot seemiläisistä ym. ym. ovat paikkansa pitäviää faktaa. Nehän ovat vain ihmisten tämän hetkisiä tutkimus tuloksia, ei välttämättä aitoa faktaa. Tieteisillä asiolla on taipumus muuttua tiedon kasvaessa. Tiede on oletusta, ei suninkaan faktaa.

Muutamat tiedemiehet sekä historoitsijat ovat tutkineet raamatun aitoutta ja todenneet sen olevan aitoa Jumalan sanaa. Kukaan ihminen ei pystyisi yksistään kirjoittamaan sitä. Vain Pyhän hengen innoittamana ihminen  on sen voinut kirjoittaa.

Kalevala on ollut kovin helppo kirjoittaa, koska se on mielikuvituksellinen ja sen juonea pystyy kirjoittaessa kaiken aikaa muokkaaman.

Raamatua kirjoitettaessa sen sijaan oli pysyttävä totuudessa, eikä sen sisältöä voitu muuttaa, koska se on Jumalan sanaa.

Niin kuin olen jo aikaisemmin todennut, raamatun salat aukenevat vain uskoville ihmisille Pyhän hengen olessa läsnä. Mitä todennäköisemmin et pääse raamatun johdonmukaisuuteen kiinni, koska olet Jumalan kieltäjä. Raamattu on salaisuuksia täynnä ja ne aukeavat vain uskoville. Jumaln kieltäville ihmiselle se saattaa olla sekamelska.

Raamatun avautessa voi ymmärtää Jumalaa. Tämä on vain tuulesta temattu esimerkko "ethän sinäkään voisi sietää, jos loisit elävän olennon ja se alkaisi niskuroimaan ja kieltämään sinun luoneen sen. Etkö silloin ojentaisi ja nuhtelisi tuota olentoa.  Niin myös me ihmiset olemme tottelemattomia, pahoja, raakoja jne. Eikö silloin Jumalalla ole täysi oikeus kurittaa ihmisiä rankalla kädellä.

Ihmiset ovat raakoja tappavat toisiaan pelkästä itsekkyydestä, vallanhimosta ja ahneudesta. Eikö Jumala siinä vaiheessa puuttuisi peliin ja tuhoaisi tuollaiset raakimukset.

Taidat olla myös sitä mieltä, että Jeesuskin on vain keksitty?

Kerrohan miten selität ilmestyskirjan profetiat, jotka ovat kaiken aikaa toteutumassa ja osa jo toteutuneet?

Et vastannut kysymykseen, "mitä Israel tarkoittaa VT:ssä"?

Koska, minä en pysty sinulle näyttämään Jumalaa. Ainoastaan suullani tunnustamaan, että kolmiyhteinen (ei monikossa kolmiyhteiset)  Jumala on olemassa. Etkä sinä pysty tieteen ja historian avulla kumoamaan Jumalan olemassa oloa, niin tämä väittely on turhaa. Tulos on minä uskon, sinä et.