Äänekoskella koiran tappaneille pysyvä eläintenpitokielto

Kommentoitu viesti

RaineJ
Vieras

#23 Re:

28.12.2010 13:57

#21: -  "kyllä Suomeen pitäisi saada isommat rangaistukset eläinsuojelurikoksien varalle.."

Jos maksat veroja, niin oletko oikeasti valmis maksamaan enemmän veroja siksi, että joku koiran rääkkääjä mätänee vankilassa. Yksi vankilassa mätänevä vanki maksaa Suomen valtiolle noin 130 000 euroa. Tulee siinä pienelle koiranpennulle hintaa. Ja sanotaan näin, että vaikka teko on kuinka tuomittava ja ällöttävä, niin en ole valmis veroissani sitä maksamaan. 

Sakkoja? Yhteiskuntapalvelusta? Ne voisivat olla hyviä rangaistuksia. 

Ja kyllähän se totta on, että vaikka kuinka eläintenpitokieltoja määrätään, niin ei niitä kukaan valvo. 

Sitä mä en ymmärrä, että te hiippalakit haluatte julkaista tekijöiden nimet internetissä ja sitten ette itse kehtaa allekirjoittaa tätä adressia omalla nimellänne! Onko vähän outoa?

Vastaukset

Sami
Vieras

#32 Re: Re:

2010-12-28 16:30:27

#23: RaineJ - Re:  Yksi vankilassa mätänevä vanki maksaa Suomen valtiolle noin 130 000 euroa. Tulee siinä pienelle koiranpennulle hintaa. Ja sanotaan näin, että vaikka teko on kuinka tuomittava ja ällöttävä, niin en ole valmis veroissani sitä maksamaan.

130 000 € missä ajassa?

Minä taas tässä tapauksessa olisin erittäin valmis maksamaan sen muutaman sentin, jonka kolmen hengen vuoden vankilakeikka kustantaa omalta osaltani. Voisin jopa vipata vaikka kokonaisen euron!

Ja kun tuota Suomen valtion velankasvuakin katsoo, niin ei tämä nyt todellakaan ole mikään rahakysymys. Kertoo aika paljon ihmisestä, jos yrittää tällaisesta tapauksesta sellaisen tehdä.

 

Kirsi Hauta-aho
Vieras

#108 Olen valmis maksamaan ehdottomasta vankilatuomiosta

2010-12-29 02:46:56

#23: RaineJ - Re:  

Kyllä minä olen ennemmin valmis maksamaan viattoman koiran kiduttamalla tappaneen vankilatuomiosta kuin vaikkapa autovarkaan tuomiosta.

Monet rikokset on hyvitettävissä rahalla, esim. vakuutuskorvauksina, mutta eläimen henkeä ei saa takaisin rahallakaan!!

Valtakunnallisen vaikkapa netissä toimivan eläintenkieltolistan laadinta ja ylläpito ei olisi kovinkaan vaikeaa. Varmasti eläinrakkaat ihmiset olisivat valmiita sen ylläpitoon ja valvontaan jopa ilmaiseksi. Eiköhän kaikki koiranpentujen ja muiden eläinten myyjät/antajat olisi valmiit tsekkaamaan netistä, että onko ostaja/hakija listalla? Valtio voisi listasta ilmoittaa uutisissa, lehdissä jne, jotta se kaiken kansan tietoon tulisi. Ja kun kerran ollaan niin kateellinen ja utelias kansa, niin eiköhän naapurivahti tässäkin asiassa toimisi.

Häpeärangaistukset ovat toimivimpia, joten kuvat ja yhteysteidot nettiin. Ja kovat vankilatuomiot päälle, niin ei kenenkään tarvitsisi edes miettiä oman käden oikeutta.