Äänekoskella koiran tappaneille pysyvä eläintenpitokielto

Kommentoitu viesti

pentti
Vieras

#102 mikä on

29.12.2010 01:37

eläimen kiduttamista, missä kulkee raja?
Jos päätän lopettaa koirani ampumalla (tämä jo olisi monen teidän mielestä)mutta entäpä jos osunkin jalkaan ja se pääsee pakenemaan hetkeksi kunnes saan lopettamisen suoritettua?
Jos arvaan oikein niin tästä teosta jo moni teistä vaatisi nimeä julkisuuteen ja päätä vadille.
Mitenkä asia olisi jos olisin metsästäjä ja kohde olisi kettu tai jänis?
Koira on eläin siinä missä kettu tai jäniskin.
Nykyään koiraihmiset vain vetävät asiat liian pitkälle kun keskusteluista saa lukea miten verrataan tapausta raiskaukseen tai ihmisen tappamiseen ja vaaditaan pitkiä linnatuomioita, kyse kumminkin pohjimmiltaan on vain eläimestä.
Oikein turha kiduttaminen ei ole, mutta rakkaus eläimiin voi sekin mennä liian pitkälle.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#107 Re: mikä on

2010-12-29 02:41:06

#102: pentti - mikä on 

Pentti! Ei ole kyse pelkästään koirista!

Vaan kaikista eläinten rääkkääjistä,ihan jokaisesta eläimestä..oli sitten ,kissa,sika,

hevonen..ylipäätään jokainen eläinkuntaan kuuluva, ei ansaitse tuollaista kohtelua. Eläin on viaton luontokappale ja sitä ei rääkätä!!!

Tuskin kyselisit "mikä on"jos sun koiras tai lemmikkis kokis saman kohtalon, jonkun käsittelyssä.

Jokaisella oikeus inhimilliseen elämään,niin eläimellä kuin ihmisellä...

huntteri 88
Vieras

#134 Re: mikä on

2010-12-29 16:08:50

#102: pentti - mikä on 

No hyvää päivää Pentti, koira on jalostettu villieläimestä, ihmisen ystäväksi ja lemmikiksi!! Sen luonne on muokattu sopivaksi ismisen elinympäristöön, eli luonnolliset vietit on viety käytännössä pois, niinkuin susilla tappaminen.. Itse olen metsästäjä ja en ikinä pysty lopettamaan koiraani itse ampumalla, tiedän, että sitä kyllä tapahtuu ja jos näin tehdään on koirat silti metsästäjille niin tärkeitä, että ei ne ihan vahingossa jalkaan niitä ammu!! Joku raja tähänkin on sun vedettävä, jos vertaat jänistä ja koiraa, tämähän on täysin käsittämätöntä, jänis on riistaeläin joita metsästetään ja niille on metsästysajat ja ne on villejä, toisin kuin koirat.. jos metsällä sattuu huono osuma ja jänis  ei hetikuolekkaan, on tämän vuoksi mukana hyvä olla  juuri se koira, ihmisen suurin apu metsällä hyvän kirsunsa takia! Näin voit mahdollisimman nopeasti lopettaa eläimen kärsimykset..

 

Yksi asia mikä minua metsästäjänä ihmetyttää kuitenkin, suuri osa täällä kirjoittaneistakin on varmaan susien puolesta, ettei niitä saisi tappaa... Kerron teille tilanteen (ja näitä täällä päin on todellakin jo liian useita) Pari vuotta sitten täällä Kainuussa sudet tappoivat metsästyskoiran, väitätkö siis, että tässä koira onselvinnyt ilman minkäänlaista kärsimystä? Samoiten kuin tuon jäniksen kanssa, loppujen lopuksi omistaja jäljitti koiransa tutkapannan avulla ja jäljellä oli pää, selkäranka ja pari hassua kylkiluuta.. Joten mitä jos jättäisitte vertailun villieläimistä, ihmisen ystäviin ja lemmikkeihin..