Levemir-insuliinin korvattavuus turvattava

Kommentoitu viesti

Pettynyt

#93

15.12.2012 13:23

Olen saanut pieniä iho-oireita tms Levemiristä, ja kyselin juuri lääkäriltä olisiko jotain muuta tilalle, mutta Levemir-insuliinille ei nyt ole oikeastaan muuta vaihtoehtoa kuin Lantus, jota en ole vielä kokeillut. Lienee jonkin sortin saavutus olla kokeilematta Lantusta, vaikka olen ollut 1-tyyppiä jo yli 20 vuotta.

Levemir-insuliinilla verensokeritasapainoni on nyt kuitenkin ollut hyvä, vaikka insuliinin vasta-aineitakin olen jo kehittänyt. Joudun siis ottamaan melkein tuplasti suurempia annoksia kuin muut, ja tässä tilanteessa vaihtaminen saattaa olla melko stressaava operaatio. Ei voi tietää minkäkokoista annosta toista insuliinia voi ottaa ennen kuin kokeilee, jos sekään toimii. Jos Lantus-insuliinista tulee yöllisiä hypoja, niin taidan jättää vaihtamatta. Pitää vaan tehdä iso hamstraus ja ottaa koko 3kk lääkesatsi aivan viimeisenä päivänä tai silloin kun sitä vielä saa.

Ehdottomasti täytyy pitää markkinoilla vaihtoehtoja. Korvauksen poistaminen näin elintärkeältä lääkkeeltä käytännössä lopettaa sen käytön ja markkinoille jäisi vain yksi lääke, joka ei toimi kaikilla. Valtio säästää taas väärässä paikassa ja vain 1 prosentin tähden.

Vastaukset

Piipii

#95 Re:

2012-12-15 13:32:37

#93: Pettynyt -

Pyydä pumppuhoitoa! Itselläni kaikkien pitkävaikutteisten insuliinien onglema näyttää olleen massiivinen insuliinitarve, joka pumppuhoidolla on lähes puolittunut!! Kamalaa vuoristorataa mennään edelleen, mutta pumppua en enää antaisi pois missään nimessä!!