Vastustan tiettyjen koirarotujen kieltolakia

Kommentoitu viesti

Meiju
Vieras

#215 Nyt lukee Hemmilän kotisivullakin

30.01.2011 14:27

Lakialoite järjestyslain 14 pykälän muuttamisesta ei toteudu

Lakialoitteeni järjestyslain 14 §:n muuttamisesta ei tule etenemään eduskunnassa. Se on merkitty saapuneeksi hallintovaliokuntaan 7.12.2010. Nyt saamani palautteen pohjalta olen käynyt keskustelun valiokunnan puheenjohtajan kanssa. Keskustelun lopputuloksena totesimme yhdessä, että asiaa ei tulla millään tavalla käsittelemään hallintovaliokunnassa. Tämän aloitteen lisäksi eduskunnan valiokunnissa on satoja kansanedustajien lakialoitteita ja myös hallituksen esityksiä, joita ei enää oteta käsittelyyn tämän eduskunnan aikana ja näin ne raukeava.

Aloite syntyi minulle tulleen runsaan kansalaispalautteen pohjalta. Kuulin useitakin koiraihmisiä sekä muita asiantuntijoita ja heidän antamien asiantuntija-arvioiden pohjalta lakialoite syntyi. Palautteessa oltiin huolissaan siitä, miten voidaan ennalta ehkäistä erityisesti lakialoitteen perusteluissa mainittujen vahinkojen sattuminen. Tein virheen siinä, kun en vielä laajemmalti kuullut koiran omistajia, rotuyhdistysten asiantuntijoita ja muita asianosaisia! Opetus tästä minulle on se, että ”ei saa luottaa vieraan apuun”, vaan on entistä tarkemmin ja monipuolisemmin itse selvitettävä taustat.

Olen nyt saanut runsaasti palautetta ja keskustellut monien koiranomistajien kanssa tekemästäni lakialoitteesta Selvästikin lakialoitteeni ei ollut oikea tapaa korjata esille nousseita ongelmia. Useat palautteen antajat ovat pohtineet, miten voidaan muun muassa varmistaa kasvattajien vastuullisuus. On myös tullut palautetta, miten voitaisiin auttaa sitä, että koiranostajat tekisivät itselleen mahdollisimman sopivan rotuvalinnan ja että myös vaativampien rotujen kasvattaminen onnistuisi.

Tulen huolella käymään läpi saamani palautteen, sekä koirayhdistysten, koiranomistajien että myös heidän kanssaan jotka ovat vaatineet joidenkin rotujen kieltämistä. Sen jälkeen on tarvittavien toimenpiteiden vuoro.

Olen harkinnut kutsuvani lähiaikoina koolle eri tahot käymään keskustelua, mitä asiassa voitaisiin tehdä.

Vastaukset

Vieras
Vieras

#216 Re: Nyt lukee Hemmilän kotisivullakin

2011-01-30 14:41:05

#215: Meiju - Nyt lukee Hemmilän kotisivullakin 

Kun nyt asiallisilla kommenteilla ja yhteydenotoilla saatiin Hemmilän pää kääntymään, voitaisiinko jatkossa myös jatkaa asiallisesti ja näyttää olevamme vastuullisia koiranomistajia. Keskustelu asiasta jatkuu, ja ei se tällaisella vouhkaamisella, mitä täältä on saanut lukea, ainakaan hyväksi käänny.

Vieras
Vieras

#232 Re: Nyt lukee Hemmilän kotisivullakin

2011-01-30 19:09:43

#215: Meiju - Nyt lukee Hemmilän kotisivullakin Tulen huolella käymään läpi saamani palautteen, sekä koirayhdistysten, koiranomistajien että myös heidän kanssaan jotka ovat vaatineet joidenkin rotujen kieltämistä. Sen jälkeen on tarvittavien toimenpiteiden vuoro.

Just joo!!! Teilataan joku koirarotu sitten kuitenkin! Onpahan kunnon politikko, rasvattu ja kiero kuin korkkiruuvi. Ilmeisesti on luvannut jollekin kukkahattutädille koirakieltolain eikä voi nyt perääntyä - hyi s**tana