Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Faktaa |
#56 Miten asia todellisuudessa on30.01.2013 17:23Ennenkuin lähtee kirjoittamaan lehtiin mitään fiktiota faktana, niin kannattaa ottaa asioista selvää. Tämä koskee nimenonamaan Gruberin kirjoitusta. Tässä faktaa asiasta. http://www.hs.fi/paivanlehti/#30012013/mielipide/Py%C3%B6r%C3%A4ilyn+lis%C3%A4%C3%A4minen+edellytt%C3%A4%C3%A4+sujuvia+v%C3%A4yli%C3%A4/a1359436563331 PS: Pyöräilijä maksaa kunnallisveroa, mutta kuitenkin kunnallisveroista liikenneinfraan varatuista rahoista 99 % menee autoiluinfraan ja vain 1 % kevyenliikenteen infraan. Tämä siitä huolimatta että vain 45 % Helsinkiläisistä talouksista omistaa auton. |
Vastaukset
Surkeaa suunnittelua |
#61 Re: Miten asia todellisuudessa on2013-01-30 23:45:27#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on Olipa hyvä, että tämäkin otettiin tähän mukaan. Nyt voi heittää oikeaa tietoa kehiin ilman, että täytyy vaivautua kirjoittamaan Hesariin. Kummallista matematiikkaa näillä fillaristeilla. Rakennusviraston piirroksen 29998.2 mukaan Mechelininkadun katutilan kokonaisleveys Sammonkadun kulmassa on 32 m, kun mukaan lasketaan jalkakäytävät. Jalkakäytävän ja puukujan välinen tila yhteen ajosuuntaan on piirroksessa 7,75 m, josta pyörätielle on varattu 1,50 metriä ja ajokaistoille 3,00 m ja 3,25 m. Hra liikennesuunnittelupäällikkö Lehmuskoskella on mielenkiintoinen tapa katsoa asiaa, kun hänen mielestään "ajoradan kokonaisleveys hieman kasvaa", kun siitä vähennetään pyörätien leveys 1,5 m... Kumma juttu, että kaupunkisuunnittelulautakunta on aivan päinvastaista mieltä (tarkistettu pyörätiesuunnitelma 24.01.2012): "Moottoriajoneuvoliikenteen kaistat kavennetaan minimissään 6,25 metriin (3,25 m + 3,0 m) pyöräliikenteen järjestelyjen myötä. Kapea katutila rauhoittaa osaltaan ajonopeuksia." Siis aivan samat luvut, mutta toisen mielestä ajotila kapenee, kun taas Lehmuskoski uskoo tilan levenevän. On tainnut jäädä yksi pöytäkirja kokonaan lukematta. Mutta sehän ei estä tarjoamasta tätä kummallista matematiikkaa Hesarissa faktana. Ja tällaiset sitten vastaavat Helsingin liikennesuunnittelusta. |
Lisää fiktiota |
#83 Re: Miten asia todellisuudessa on2013-02-01 09:31:43#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on Taas löytyi fillaristien riveistä yksi lahjakas matemaatikko. Siis liikennerahoista menee 99 % autoilun infraan ja 1 % kevyen liikenteen infraan. Montakohan prosenttia teidän taulukoissa ylipäänsä on tarjolla (110 %?), kun joukkoliikenteeseen ei tämän laskuopin mukaan käytetä latin latia? Siltä se sitä paitsi alkaa vaikuttaa, kun katsoo lopputulosta. Joukkoliikenteen puolella harrastetaan vain "säästämistä", mikä tarkoittaa joukkoliikennevälineiden "nopeutusta" eliminoimalla hommaa haittaavat matkustajat. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Adressi Kaarinan musiikkiluokkien säilyttämisen puolesta
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Valiosauna osaksi Rovaniemeä
1525 Luotu: 08.09.2025
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
978 Luotu: 07.09.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
1215 Luotu: 19.04.2025
Ei ampumaratahanketta Kokkolan Hanhinevalle
643 Luotu: 11.09.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Kymintehtaan koulun Pilkan toimipisteen säilyttäminen
492 Luotu: 11.09.2025
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51406 Luotu: 02.06.2025
Säilytetään Puistolan ja Tapulikaupungin kirjastot
349 Luotu: 07.09.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21258 Luotu: 20.03.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
1020 Luotu: 12.06.2025
Haminalaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava!
235 Luotu: 07.09.2025
Kustavin Keskustametsän säilyttäminen
212 Luotu: 12.09.2025
Viialan koulun säilyttäminen!
204 Luotu: 11.09.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
188 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
175 Luotu: 29.08.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
201 Luotu: 22.07.2025
LAITEVAPAATA KASVURAUHAA NURMIJÄRVELLE
126 Luotu: 14.09.2025
Loppu rasismille, yhdessä vahvempia!
798 Luotu: 17.03.2025
STOP hanhien kokemalle väkivallalle!
247 Luotu: 09.08.2025
Kevyen liikenteen väylä Rasuasta Haavistoon ja edelleen Koskenpäälle
98 Luotu: 15.09.2025