Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen

Kommentoitu viesti

Faktaa

#56 Miten asia todellisuudessa on

30.01.2013 17:23

Ennenkuin lähtee kirjoittamaan lehtiin mitään fiktiota faktana, niin kannattaa ottaa asioista selvää. Tämä koskee nimenonamaan Gruberin kirjoitusta.
Tässä faktaa asiasta.
http://www.hs.fi/paivanlehti/#30012013/mielipide/Py%C3%B6r%C3%A4ilyn+lis%C3%A4%C3%A4minen+edellytt%C3%A4%C3%A4+sujuvia+v%C3%A4yli%C3%A4/a1359436563331

PS: Pyöräilijä maksaa kunnallisveroa, mutta kuitenkin kunnallisveroista liikenneinfraan varatuista rahoista 99 % menee autoiluinfraan ja vain 1 % kevyenliikenteen infraan.
Tämä siitä huolimatta että vain 45 % Helsinkiläisistä talouksista omistaa auton.

Vastaukset

Surkeaa suunnittelua

#61 Re: Miten asia todellisuudessa on

2013-01-30 23:45:27

#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on 

 Olipa hyvä, että tämäkin otettiin tähän mukaan. Nyt voi heittää oikeaa tietoa kehiin ilman, että täytyy vaivautua kirjoittamaan Hesariin.

Kummallista matematiikkaa näillä fillaristeilla. Rakennusviraston piirroksen 29998.2 mukaan Mechelininkadun katutilan kokonaisleveys Sammonkadun kulmassa on 32 m, kun mukaan lasketaan jalkakäytävät. Jalkakäytävän ja puukujan välinen tila yhteen ajosuuntaan on piirroksessa 7,75 m, josta pyörätielle on varattu 1,50 metriä ja ajokaistoille 3,00 m ja 3,25 m. Hra liikennesuunnittelupäällikkö Lehmuskoskella on mielenkiintoinen tapa katsoa asiaa, kun hänen mielestään "ajoradan kokonaisleveys hieman kasvaa", kun siitä vähennetään pyörätien leveys 1,5 m... Kumma juttu, että kaupunkisuunnittelulautakunta on aivan päinvastaista mieltä (tarkistettu pyörätiesuunnitelma 24.01.2012): "Moottoriajoneuvoliikenteen kaistat kavennetaan minimissään 6,25 metriin (3,25 m + 3,0 m) pyöräliikenteen järjestelyjen myötä. Kapea katutila rauhoittaa osaltaan ajonopeuksia." Siis aivan samat luvut, mutta toisen mielestä ajotila kapenee, kun taas Lehmuskoski uskoo tilan levenevän. On tainnut jäädä yksi pöytäkirja kokonaan lukematta. Mutta sehän ei estä tarjoamasta tätä kummallista matematiikkaa Hesarissa faktana.

Ja tällaiset sitten vastaavat Helsingin liikennesuunnittelusta.

Lisää fiktiota

#83 Re: Miten asia todellisuudessa on

2013-02-01 09:31:43

#56: Faktaa - Miten asia todellisuudessa on 

Taas löytyi fillaristien riveistä yksi lahjakas matemaatikko. Siis liikennerahoista menee 99 % autoilun infraan ja 1 % kevyen liikenteen infraan. Montakohan prosenttia teidän taulukoissa ylipäänsä on tarjolla (110 %?), kun joukkoliikenteeseen ei tämän laskuopin mukaan käytetä latin latia? Siltä se sitä paitsi alkaa vaikuttaa, kun katsoo lopputulosta. Joukkoliikenteen puolella harrastetaan vain "säästämistä", mikä tarkoittaa joukkoliikennevälineiden "nopeutusta" eliminoimalla hommaa haittaavat matkustajat.