Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#128 Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa05.02.2013 11:26#125: Caloniuksen kadun 8. pysäkki - Re: Emme elä Keski-Euroopassa Olet oikeassa, keskustelu on liikkunut liiaksi lehmusten kohtalossa, mutta ehkä se keskittyy nyt suunnitelman muihin osiin, kun rakennusvirasto antoi HS:n jutussa lauantaina puiden kaadolle uuden selityksen. Tähän asti on oltu siinä käsityksessä, että puut on tutkittu ja ne kaikki joudutaan pitkältä matkalta kaatamaan huonon kuntonsa takia, mikä ei ole ollut uskottavaa. Mutta kaatamisen syy ovatkin kadun peruskunnostustyöt, joita ei kai sitten pystytä tekemään puiden juuret suojaten. Jos puulta tuhotaan kaikki kadunpuoleiset juuret niin poistettavahan se on jo kaatumisvaaran takia, vaikkei kunto sitä vaatisikaan. Hesarin juttu olikin tehty niin kuin puiden kaato olisi ainoa asia, jonka takia suunnitelmaa vastustetaan. Ja sellaisestahan lautakunnan ei tarvitse välittää, koska isojen puiden hävittäminen synnyttää aina porun tapahtuipa se missä päin kaupunkia tahansa. Kaikki muu problematiikka ohitettiin sillä, että eräs pikkupoikakin pääsee mummon kanssa turvallisesti hakemaan pikkusiskoa päiväkodista pyöräkaistaa pitkin. Itse en kyllä päästäisi pikkupoikaa vauhtifillaroijien tielle ja lähelle autovirtaa, lapset pysykööt jalkakäytävillä kunnes pyörän hallinta ja liikenteen huomioimiskyky on varmaa. Eilen satuin näkemään pätkän MOT -ohjelmaa ja metron automatisointi jäi askarruttamaan. Onko metro tosiaan niin hidas, että sitä on nopeutettava kustannuksista välittämättä, kun muuta perustetta automatisoinnille on vaikea nähdä? Paljonko joukkoliikennettä voitaisiin sujuvoittaa käyttämällä miljoonat vaihtoehtoisesti johonkin muuhun? Sama nopeuttamisperustehan esitetään kahdeksikon pysäkeiden vähentämisellekin ja lasketaan matkustajien saavan siitä satojentuhansien hyödyt, vaikka ratikkamatkan nopeutuminen ei korvaisi edes kauemmas siirretylle pysäkille kulkemisen vaatimaa lisäaikaa. Muuten: kahdeksikon kiskotyöt ovat Hesarin jutun mukaan lehmustenkin kannalta raskain osa peruskorjauksesta. |
Vastaukset
Vihainen mummo |
#129 Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-05 12:37:04#128: Ainotar - Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Nämä kiskotyöt minuakin kummastuttavat. Mitkä kumman kiskotyöt? Olen lukenut sata kertaa läpi kaikki saatavilla olevat liput ja laput aiheesta Mechelininkadun pyörätiesuunnitelma, eikä missään puhuta sanaakaan kiskotöistä. Ainoa viite kiskoihin on rakennusviraston katusuunnitelmassa oleva yhden lauseen maininta, että ratikkakiskojen väliin vaihdetaan punaruskea asfaltti (minkähän ihmeen vuoksi tämäkin?). Mitä siis ovat nämä kiskotyöt? Kai niiden pitäisi sisältyä tähän katusuunnitelmaan, jos niitä aiotaan tehdä, kun siitä on kerran pyydetty taloyhtiöiden kommentteja. Hämätäänkö meitä taas yhdellä uudella verukkeella, kun vanhat ovat kaatuneet yksi toisensa jälkeen? Puiden kaadolle on esitetty tähän mennessä vaikka kuinka monta selitystä. Ensin ne olivat liian huonokuntoisia, sitten vääränkokoisia. Rakennusviraston puumieshän sanoo Hesarissa, että huonokuntoisia niistä tulee vasta sen jälkeen, kun virasto on käynyt mylläämässä paikat ja tekemässä olemattomia kiskotöitä. |
Kettingillä kiinni puuhun |
#130 Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-05 16:50:02#128: Ainotar - Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Ehkä näistä puista kannattaa silti puhua edelleen. Kävin juuri tutustumassa rakennusviraston puisto-osaston "näytteisiin" Mechelininkadun eteläpäässä. Sinne on jo valmiiksi istutettu "samankokoisten ja -ikäisten puiden kujanne", kuten rakennusvirasto asian sievästi ilmaisee. Näytteet löytyvät kasin ratikan Marian sairaalan pysäkiltä, jossa ne ovat varmaan olleet jo vuoden. Korkeus on edelleen sama kuin keskimääräisellä kerrostalon joulukuusella eli joku hassu metri, leveyttä ei paljon ollenkaan. Jos tämä on se kohtalo, joka koko Mechelininkatua uhkaa, niin sitten voi kyllä puhua todellisesta arvoympäristön raiskauksesta. Olisipa kiva tietää, minkä taimiston bisnes tämäkin vaihto-operaatio on. 170 uutta puuta on jollekin melkoinen potti. |
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
JUMALAN KYMMENEN KÄSKYÄ!
Lohjan synnytyssairaalaa ei saa lakkauttaa!
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Ympärivuorokautinen päivystys on säilytettävä Kouvolan Ratamossa
12517 Luotu: 25.04.2024
Nyt riittää! Orpon hallituksen on erottava
11490 Luotu: 15.07.2023
Rauman kyläkoulut säilytettävä osana kouluverkkoa
1258 Luotu: 23.04.2024
Luohuan koulun puolesta
520 Luotu: 24.04.2024
Adressi Kaukajärven terveyspalveluiden säilyttämisen puolesta
849 Luotu: 15.04.2024
Orpon hallituksen on erottava
2228 Luotu: 21.02.2024
Jättipäiväkotien perustaminen on lopetettava
2090 Luotu: 10.02.2024
Aso-asukkaita ei saa säätää vuokralaisiksi
2061 Luotu: 08.04.2024
KOY MÄNTYTIE 1 ASEMAKAAVAN SÄILYTYSVETOOMUS
339 Luotu: 14.04.2024
Vesilahden sosiaali- ja terveyspalveluiden puolesta
304 Luotu: 23.04.2024
Sinkkolan toiminta on turvattava!
724 Luotu: 19.04.2024
Ruotsinkylän kyläkoulu säilytettävä!
153 Luotu: 27.04.2024
ADRESSI TAMPEREEN SEUDUN VINTTIKOIRARATATOIMINNAN SÄILYTTÄMISEN PUOLESTA
6151 Luotu: 08.04.2024
Luhalahden ryhmiksen ja koulun puolesta
115 Luotu: 26.04.2024
Ounasvaaraa ei saa rakentaa!
6186 Luotu: 29.11.2023
Termit äiti ja isä säilytettävä lainsäädännössä, palveluissa ja yhteiskunnassa
17923 Luotu: 01.03.2023
Sisarusperiaatteen kirjaaminen Turun perusopetuksen oppilaaksioton perusteisiin
76 Luotu: 22.04.2024
Itämeri EI ole akkuteollisuuden kaatopaikka
67947 Luotu: 15.02.2024
Suomi ei saa luovuttaa tosiasiallista päätösvaltaa kansanterveydestään Maailman terveysjärjestölle / Finland får inte ge bort sin faktiska beslutsrätt angående folkhälsan till WHO
12115 Luotu: 25.08.2023
Epäluottamuslause: Orpon hallituksen on erottava - Orpos regering måste avgå!
833 Luotu: 15.07.2023