Helsingin joukkoliikenteen heikentäminen
Kommentoitu viesti
Ainotar |
#128 Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa05.02.2013 11:26#125: Caloniuksen kadun 8. pysäkki - Re: Emme elä Keski-Euroopassa Olet oikeassa, keskustelu on liikkunut liiaksi lehmusten kohtalossa, mutta ehkä se keskittyy nyt suunnitelman muihin osiin, kun rakennusvirasto antoi HS:n jutussa lauantaina puiden kaadolle uuden selityksen. Tähän asti on oltu siinä käsityksessä, että puut on tutkittu ja ne kaikki joudutaan pitkältä matkalta kaatamaan huonon kuntonsa takia, mikä ei ole ollut uskottavaa. Mutta kaatamisen syy ovatkin kadun peruskunnostustyöt, joita ei kai sitten pystytä tekemään puiden juuret suojaten. Jos puulta tuhotaan kaikki kadunpuoleiset juuret niin poistettavahan se on jo kaatumisvaaran takia, vaikkei kunto sitä vaatisikaan. Hesarin juttu olikin tehty niin kuin puiden kaato olisi ainoa asia, jonka takia suunnitelmaa vastustetaan. Ja sellaisestahan lautakunnan ei tarvitse välittää, koska isojen puiden hävittäminen synnyttää aina porun tapahtuipa se missä päin kaupunkia tahansa. Kaikki muu problematiikka ohitettiin sillä, että eräs pikkupoikakin pääsee mummon kanssa turvallisesti hakemaan pikkusiskoa päiväkodista pyöräkaistaa pitkin. Itse en kyllä päästäisi pikkupoikaa vauhtifillaroijien tielle ja lähelle autovirtaa, lapset pysykööt jalkakäytävillä kunnes pyörän hallinta ja liikenteen huomioimiskyky on varmaa. Eilen satuin näkemään pätkän MOT -ohjelmaa ja metron automatisointi jäi askarruttamaan. Onko metro tosiaan niin hidas, että sitä on nopeutettava kustannuksista välittämättä, kun muuta perustetta automatisoinnille on vaikea nähdä? Paljonko joukkoliikennettä voitaisiin sujuvoittaa käyttämällä miljoonat vaihtoehtoisesti johonkin muuhun? Sama nopeuttamisperustehan esitetään kahdeksikon pysäkeiden vähentämisellekin ja lasketaan matkustajien saavan siitä satojentuhansien hyödyt, vaikka ratikkamatkan nopeutuminen ei korvaisi edes kauemmas siirretylle pysäkille kulkemisen vaatimaa lisäaikaa. Muuten: kahdeksikon kiskotyöt ovat Hesarin jutun mukaan lehmustenkin kannalta raskain osa peruskorjauksesta. |
Vastaukset
Vihainen mummo |
#129 Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-05 12:37:04#128: Ainotar - Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Nämä kiskotyöt minuakin kummastuttavat. Mitkä kumman kiskotyöt? Olen lukenut sata kertaa läpi kaikki saatavilla olevat liput ja laput aiheesta Mechelininkadun pyörätiesuunnitelma, eikä missään puhuta sanaakaan kiskotöistä. Ainoa viite kiskoihin on rakennusviraston katusuunnitelmassa oleva yhden lauseen maininta, että ratikkakiskojen väliin vaihdetaan punaruskea asfaltti (minkähän ihmeen vuoksi tämäkin?). Mitä siis ovat nämä kiskotyöt? Kai niiden pitäisi sisältyä tähän katusuunnitelmaan, jos niitä aiotaan tehdä, kun siitä on kerran pyydetty taloyhtiöiden kommentteja. Hämätäänkö meitä taas yhdellä uudella verukkeella, kun vanhat ovat kaatuneet yksi toisensa jälkeen? Puiden kaadolle on esitetty tähän mennessä vaikka kuinka monta selitystä. Ensin ne olivat liian huonokuntoisia, sitten vääränkokoisia. Rakennusviraston puumieshän sanoo Hesarissa, että huonokuntoisia niistä tulee vasta sen jälkeen, kun virasto on käynyt mylläämässä paikat ja tekemässä olemattomia kiskotöitä. |
Kettingillä kiinni puuhun |
#130 Re: Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa2013-02-05 16:50:02#128: Ainotar - Re: Re: Emme elä Keski-Euroopassa Ehkä näistä puista kannattaa silti puhua edelleen. Kävin juuri tutustumassa rakennusviraston puisto-osaston "näytteisiin" Mechelininkadun eteläpäässä. Sinne on jo valmiiksi istutettu "samankokoisten ja -ikäisten puiden kujanne", kuten rakennusvirasto asian sievästi ilmaisee. Näytteet löytyvät kasin ratikan Marian sairaalan pysäkiltä, jossa ne ovat varmaan olleet jo vuoden. Korkeus on edelleen sama kuin keskimääräisellä kerrostalon joulukuusella eli joku hassu metri, leveyttä ei paljon ollenkaan. Jos tämä on se kohtalo, joka koko Mechelininkatua uhkaa, niin sitten voi kyllä puhua todellisesta arvoympäristön raiskauksesta. Olisipa kiva tietää, minkä taimiston bisnes tämäkin vaihto-operaatio on. 170 uutta puuta on jollekin melkoinen potti. |
Sakset seis! Suuri kulttuuriadressi
Vastustamme Karhen Kalliomäen tuulivoimahanketta (Ylöjärvi)
Puhtaan veden ja terveyden puolesta - Ei kaivosta Heinolaan
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
Silvola, Vantaa: Ei punaista asfalttia Kahluuniityn halki – Suojellaan niittyä, kunnioitetaan asukkaita
Vetoomus: Ei tuulivoimapuistoa Helvetinjärven kansallispuiston viereen (Natura-alue FI0341003), arvokkaaseen kansallismaisemaan. Patakorpi, Kuru, Ylöjärvi. Pirkanmaa.
Ei kaavamuutoshankkeelle, jolla Katariinanlaakson virkistysalueelle kaavoitetaan kerrostaloja!
Kielletään ilotulitteiden myynti yksityishenkilöille
Maantien 468 peruskorjaus
Suomen on aika tunnustaa Palestiinan valtio
Israel boikottiin Euroviisuissa! Vetoomus Ylelle 2025
Sallitaan asuntojen vuokraus matkailijoille!
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
Forssan sairaalan palvelut turvattava
Haluaisitko muuttaa jotakin?
Mikään ei muutu jos kaikki ovat hiljaa. Tämän adressin kirjoittaja ryhtyi toimiin. Teetkö itse saman? Aloita kansanliike luomalla adressi.
Aloita oma adressiMuita adresseja, joista saattaisit olla kiinnostunut
Valiosauna osaksi Rovaniemeä
1526 Luotu: 08.09.2025
Ei tuulivoimaloita Seitsemisen kansallispuiston rajalle
1305 Luotu: 07.09.2025
Ei ampumaratahanketta Kokkolan Hanhinevalle
810 Luotu: 11.09.2025
Suomenhevoselle liputuspäivä.
1222 Luotu: 19.04.2025
Onni-palveluliikenne on säilytettävä Yli-Ii - Kiiminki välillä
502 Luotu: 20.08.2025
Kymintehtaan koulun Pilkan toimipisteen säilyttäminen
496 Luotu: 11.09.2025
Pidetään kiinni pyöräedusta – hyvinvoinnin ja luottamuksen puolesta 🚴♂️
51406 Luotu: 02.06.2025
Säilytetään Puistolan ja Tapulikaupungin kirjastot
396 Luotu: 07.09.2025
Maantien 468 peruskorjaus
342 Luotu: 14.09.2025
Hius- ja kauneudenhoitoalan yritykset ja työpaikat ovat vaarassa! ALV 14% Heti!
21279 Luotu: 20.03.2025
Rajamäen terveysasema lähipalveluineen on säilytettävä!
1021 Luotu: 12.06.2025
Haminalaisten lasten keskittäminen yhä suurempiin yksiköihin on loputtava!
239 Luotu: 07.09.2025
Viialan koulun säilyttäminen!
221 Luotu: 11.09.2025
Kustavin Keskustametsän säilyttäminen
220 Luotu: 12.09.2025
Ei tuulivoimaa Keuruun Lehmikorpeen
189 Luotu: 28.08.2025
Vetoomus Veho Salon toimipisteen säästämiseksi
176 Luotu: 29.08.2025
LAITEVAPAATA KASVURAUHAA NURMIJÄRVELLE
167 Luotu: 14.09.2025
Sopeutumisraha lakkautettava kansanedustajilta
208 Luotu: 22.07.2025
Kevyen liikenteen väylä Rasuasta Haavistoon ja edelleen Koskenpäälle
147 Luotu: 15.09.2025
Suomirockmuseo Joensuuhun
144 Luotu: 16.09.2025