Fysio osaksi äitiyshuoltoa

Koko raskaus ajan nainen kantaa ja hoivaa, antaa uudelle elämälle itsestään jokaisen luun ja lihaksen. Mutta synnytyksen jälkeen nainen ja hänen vartalonsa unohdetaan.

Naisen vartaloa ei saa unohtaa, vaan se tarvitsee myös huolenpitoa ja kuntouttamista ammattilaisten avustuksella.

On järkyttävää ettei suomen äitiyshuoltoon kuulu automaattisesti raskauden aikaista ja synnytyksen jälkeistä fysioterapiaa. Raskausaika on itsestään jo kropalle erittäin rasittavaa ja kuormittavaa, synnytyksestä puhumattakaan.

Raskauden ja synnytyksen aiheuttamia tuki- ja liikuntaelinvaivoja ei välttämättä voida kokonaan pois sulkea, mutta niitä voitaisiin varmasti ehkäistä huomattavasti paremmin jos asiaan päästäisiin vaikuttamaan hyvissä ajoin. Tähän meillä Suomessa on kouluttautuneita fysion ammattilaisia ja olisi väärin olla käyttämättä heidän ammattitaitoaan hyväksi.

Me naiset kannetaan ja annetaan kroppamme uusille Suomen kansalaisille, joten voisitteko te Suomen päättäjät antaa meille äideille edes mahdollisuuden äitiysfysioon.  Fysion on kuuluttava osaksi äitiyshuoltoa ja näin antaa meille mahdollisuuden saada mm. selkämme, lonkkamme ja polvemme takaisin?

Allekirjoita tämä adressi

Allekirjoittamalla tämän adressin annan luvan siihen, että Erica Palosaari voi luovuttaa tällä lomakkeella antamani tiedot päätöksentekijöille.

TAI

Huomaathan, ettet voi vahvistaa allekirjoitustasi vastaamalla tähän viestiin.

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…