Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi

Vetoomus Helsingin metsien säilyttämiseksi / Tiedotteet / Lautakunta teki muutoksia yleiskaavaluonnokseen / Kommentit

17.12.2014 10:21

Metsät ovat kaupunkimme tärkeä kuva turismille.

17.12.2014 19:52

Metsiä tarvitaan asukkaiden virkistyskäyttöön. Lähiluonnosta saa voimaa arkeen, metsät tarjoavat mahdollisuuden puhtaassa ilmassa lenkkeilyyn ja terveyttä parantavaan yhdessä oloon.
kaupunkilainen

18.12.2014 21:47

Pitäisi tuo Keskuspuiston kaventaminen Hämeenlinnanväylän varressa ainakin saada vielä pois suunnitelmasta. Taannoisessa Helsingin Sanomien artikkelissa kaupungin edustaja perusteli, että rakennetaan täyteen vaan, ei aluetta voi kuitenkaan käyttää virkistykseen liikenteen aiheuttaman melun takia, mutta se on kyllä todella huono perustelu.

Ensinnäkin melu vähenee, jos tien nopeusrajoitus laskee tien muuttuessa puistotieksi, ja toisekseen kyllä tien vieressä oleva metsä keskellä kaupunkia on erittäin arvokasta virkistys- ja ulkoilualuetta, vaikka sinne liikenteen ääniä kuuluisikin. Eihän se liikenne nytkään estä ihmisiä nauttimasta pari kilometriä pohjoisemmassa Pirkkolan ulkoilureiteistä ja laduista, jotka ovat paikoin ihan yhtä lähellä samaa Hämeenlinnanväylää.

Päättäjien pitäisi ymmärtää, että kerran kaupungiksi muutettua metsää ei saa enää ikinä takaisin. Tiivistetään ja korotetaan mieluummin jo olemassa olevia asuinalueita. Toivottavasti uusi kaupunkisuunnittelun johtaja Sinnemäki uskaltaa tehdä tässä selvän linjavedon ja säilyttää lähiluonnon henkireiät kaupungissa mahdollisimman laajasti.

Tämän teeman ympärille voisi avata myös facebook-ryhmän, jossa asia saisi laajempaa kansalaiskeskustelua ja näkyvyyttä. Tämä auttoi hiljakkoin myös elokuvateatteri Maximin tapauksessa. Varmasti todella moni Helsinkiläinen puolustaisi puistoja, jos asia vain olisi riittävästi esillä.

20.12.2014 14:03

Taivaskallion radanvarsi on säilytettävä metsäisenä eikä sinne saa missään nimessä rakentaa mitään.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…