Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara

Vesistöjen puolesta - Stop Talvivaara / Tiedotteet / Tiedote: Valehtelustako ratkaisu purkuputken kalastushaittoihin? / Kommentit

#2

Hei,

Videon linkki pitäisi korjata:

T. Mikhail

#3

G A N B A R E HANNU !!! = D O N´ T
G I V E U P !!! TAISTELU JATKUU !!!
DOKUMENTOI AINA TAPAAMISET JA KYSYMYSTEN VASTAUKSET JOS MAHDOLLISTA ! TÄRKEÄÄ TYÖTYÄ TEET !!! JOUKO HÄMÄLÄINEN TAMMERFORS
HEJA HURRAAAA !!!

#4

Suomen suurin Ympäristörikos!
Yksikään virasto, ministeriö ei tee asialle mitään. Rikosta saa jatkaa, sanktioita ei ole. Pekka Pere yhtiön johtajana käärinyt hyvät nakkirahat taskuunsa ympäristöstä piittaamatta.
Suomessa laki koskee pienyrittäjiä. ei suur yrityksiä. vrt. Lokapojat mittaluokkaa.
Don Quijote

#5 Purkuputken rakentammista ei enää saa jarruttaa!

No eikö tämä Pohjois-Suomen Aluehallintoviraston asennoituiminen jo kerro, että purkuputki on päätetty rakentaa vastuksesta huolimatta? Mihinkä muutoin tuo 12 miljoonaa kuutiota ylimääräistä vettä Talvivaaran kaivokselta laitetaan muuta kuin "neutralisoituna" takaisin vesistöön?Tuo myrkkyvesimäärä ei taida enää haihtua ilmaan, eikä sitä voi varastoida kaivoksen alueelle loputtomia aikoja varsinkin, kun kerran sitä ottavat sinne koko ajan lisää ja kevät lumien sulamisineen on tulossa. Mitkään puhdistulaitokset eivät valmistu kevääksi, varsinkaan kun niitä ei ole edes valmisteilla saati hankittu. Tuo valtava kaivosalueen vesimäärä todennäköisesti juoksutetaan ylimääräisillä juoksutuksilla kevääntullessa vesitöihin. Perinteenä on, että juoksutuksia perustellaan ympäristöriskeillä, vaikka päästöarvot juoksutettavassa myrkyssä ylittyvät aina roimasti. Jos jonnekin vesi on kaivosalueelta juoksutettava, niin ainut järkevä suunta on juuri Oulujärven vesireitti, ensinnäkin syvempien ja suurempien järvien vesimassojen vuoksi ja toiseksi kantakaa Kainuun ja Sotkamon päättäjät nyt vastuu, joka jäi kantamatta silloin kaivoshuuman alkuvaiheessa. Silloin asiantuntijat, jotka epäilivät kaivoksen toimivuutta olivat mellkein "rikollisia", jotka ovat kehityksen ja työpaikkojen syntymisen jarruina. Nyt kaivosvesien  purkuputken rakennusta ei pitäisi enää jarruttaa, vaan myötavaikuttaa kaikinkeinoin sen nopeaa valmistumista.

Valtio pitää huolen siitä, että kaivostoiminta jatkuu Talvivaaran kaivoksella halutaanpa sitä tai ei, sillä ”Tämä on laillista, hyvää ja kunniallista kaivostoimintaa. Käännämme jokaisen kiven ja louhimme jokaisen mineraalin, jotta toiminta voi jatkua." Näin sanoi kaivoksella käydessään myös Pääministeri Alexander Stubb (kok). Tämä hänen lause kiteyttää valtiovallan käsityksen Talvivaaran kaivostoiminnasta.

#6

Veroparatiisien sulkeminen tapahtuu vaaleissa äänestämällä toisin.

#7

Mitähä mieltä Eu: tuomioistuimessa ollaan tällaisesta suhtautumisesta? :)

Allekirjoittaja

#8 Kiitos!

Kiitos teille, jotka jaksatte vastustaa saastuttavaa Talvivaaran kaivosyhtiötä jatkamasta toimintaa. Tuen teitä koko sydämestäni!

#9

Tuo lyhytelokuva ei aukea.

#10

Periaate Talvivaaran protestin kohdalla on hyvin yksinkertainen. Kaivos suljetaan TAI rakennetaan puhdistamo. Missä viipyy tiedot puhdistamon rakennuskustannuksista? Vaihtoehtona on kaivoksen sulkeminen.

Kommentoi adressia

Maksullinen mainonta

Mainostamme tätä adressia 3000 ihmiselle.

Lisätietoja…