Ahlmanin maitobaaria uhkaa sulkeminen

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Ahlmanin maitobaaria uhkaa sulkeminen.

Henri Manninen

#26

Kyllähän nyt oikeaa maitoa täytyy saada.
Tuija Manninen

#27

Kyllähän nyt oikeaa maitoa pitää saada.
Johanna Lampinen
Vieras

#28 Luottakaa lasten makuaistiin!

Teimme 10- ja 7-vuotiaiden lasteni kanssa sokkomakutestin. Vertailussa oli Valion luomukevytmaito, Arla-Ingmanin yömaito ja kyytönmaito. Sokkotestissä lapset äänestivät ykköseksi kyytönmaidon, kakkoseksi Arla-Ingmanin yömaidon ja kolmoseksi Valion luomukevytmaidon. Näin Turussa :-). Menestystä tamperelaisille taistelussa käsittelemättömän maidon puolesta!!!
Risto Leppänen

#29 Maitobaarin jatkuvuus

On ehdottoman tärkeää, että tällaista lähiruokatarjontaa on saatavilla. Myös laktoosiintolerantikot voivat juoda Ahlmannin maitoa ongelmitta. Ministeriöiden EI PIDÄ ESTÄÄ MILLÄÄN TAVOIN tämän tyyppistä lähituotantoa!

#30

ei tälläistä aivottomuutta voi enää suvaita... lailla yrittävät pakottaa ihmiset syömään supermarkettien eines **skaa.
Kyllästynyt

#31 Yrityksen ahneus tässä takana

Tämä on nyt ihan selvästi niin, että jollakin suuren yrityksen johdolla on omat intressit takana. Ei haluta, että kukaan muu hyötyy maitomarkkinoista kuin Valio ja Ingman yms. On perin outoa, että keskikaljaa saa myydä elintarvikaupoissa ja sen riskit kyllä tunnetaan laajasti! Erilaiset terveyden häiriöt ovat joka päivästä nähtävää. Mutta eihän siihen puututa, koska sillä tehdään niin paljon rahaa. Päättäjistä in hyvä, että suomalaiset pysyy "pöllyssä" eikä tee vastarintaa mihinkään samalla kun päättäjien omaan kirstuun tipahtelee rahaa. Suomi on yksi holhoojavaltio! On karkkiverot sun muut. Me suomalaiset ollaan tosi typeriä päättäjien mielestä. Tämä on todella nurinkurista ja elintarvikevirastot ym tahot jotka valvoo ihmisten terveyttä menettävät kyllä todellakin uskottavuutensa tällä tyylillä.
Ilmari
Vieras

#32 Luomumaidon myyntiä rajoitetaan?

Mitä järkeä tässä on? Anttila?

#33 Huomio!

Tämä lakiesitys koskee kaikkia raakamaidon suoramyyjiä ympäri Suomea!
Kenellä on varaa ja mahdollisuuksia rakentaa laitos navetan yhteyteen jos jatkossa haluaa yli 2500 kg raakamaitoa vuodessa myydä?
En käsitä

#34 Maitobaarin sulkeminen

Ajatus on aivan järkeä vailla. Maalla on aina juotu lehmän maitoa. Onhan sen todettu estävän allergioita ja astmaa jne. Päinvastoihin, kauppoihinkin pitäisi saada myyntiin raakamaito ja juustot pitäisi siitä tehdä, kuten monissa maissa tehdään. Olisi aivan järjetöntä viedä ihmisiltä pakolla pois tallainen terveysasia.
Järjetöntä

#35 Maitobaarin sulkeminen

Kaikki ruokahan pitäisi saada ostaa suoraan tiloilta ilman vaarallisia käsittelyjä ja lisäaineita, värjäyksiä, muunteluja, kaasutuksia, rasvojen poistoa ym. tyhmyyksiä. Lainlaatijoilla on nyt huoli, kun ihmiset alkaa tiedostaa, mikä on terveellistä. Sitten ei lääkkeet käy kaupaksi, eikä kevyttuotteet. Olen aina pelännyt, että voin myynti kielletään tai se muutetaan "terveelliseksi" kasvirasvavoiksi. (Sitähän on yritetty syöttämällä lehmille kasvirasvaa!!) Mutta viinaa ja tupakkaa ym. saa myydä, kukaan ei ole ehdottanut edes rajoituksia... Jossain mättää!
Asiakas

#36 Kaksimielistä hommaa

Näin suomen valtio valta tukee pienimuotoista tuotantoa ja sen jakelua.Ahlmannin Maitopuoti on ollut Tampereella käytännössä ainoa paikka joka on pystynyt varmaan ja säännölliseen käsittelemättömän maidon jakeluun.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä maidon laatuun.

Suomen eduskunta ja hallitus haluaa käytännössä teoillaan varmistaa sen että elintarvikkeiden tuotanto ja jakelu on ja pysyy suurten valmistajien ja tukkuliikkeiden hallussa.

Terveys syntyy hyvistä raaka-aineista, lähituotannosta ja mahdollisimman alhaisesta jalostusasteesta. Näitä arvoja tilapuoti on ylläpitänyt ansiokkaasti.

Valtio jatkuvilla lakimuutoksillaan varmistaa sen että ruoka tuoatanto keskittyy entistä suurempiin kokonaisuuksiin ja väittää että tämä on kuluttajien etu- tämä ei pidä paikkansa,varsinkaan terveysmielessä.

Raimo Vuorela

#37

Nykyään Suomesta ei saa puhdasta alkuperäistä maitoa muuta kuin suoraan tuottajilta. Valio pilaa hyvän maidon virheellisellä käsittelyllä. Onko tutkittu mikä vaikutus on väärinkäsitellyllä maidolla valtavasti lisääntyneeseen laktoosi-intoleranssiin?
Esim. Ruotsissa ja Saksassa maitoa voivat juoda myös sellaiset henkilöt joille Suomessa tuotettu maito ei sovi.
Täällä kotimaassa käsittelemätöntä maitoa voivat juoda myös sellaiset henkilöt joille ns. kaupanmaito ei sovi. Jos maitobaari suljetaan, niin mistä sen jälkeen voi saada virheellisesti käsittelemätöntä maitoa?
Veli-Pekka Järvinen

#38 EI PILATA HYVÄÄ TUOTETTA

liian teollisella jatkojalostuksella. Ministeriöt ovat näköjään Valion ja muiden meijeri- kapitulien talutusnuorassa. HYI hävetkää päättäjät !!
Kokevat liian suureksi uhaksi bisneksille kun myydään jopa tuhansia litroja parempaa tuotetta heidän omien monopoliensa ohitse.

#39

Miksi kummassa meiltä yritetään viedä kaikki luonnonmukainen ravinto! Mitä enemmän me saamme syödä luonnonmukaista, muuntelematonta ravintoa, sitä paremmin me varmasti voimme. Eipä ollut allergioita, mitä on nyt, mutta ei ollut ravinnossammekaan niitä E:llä alkavia lukemattomia sakeuttamisaineita,säilöntäaineita, emulgointiaineita,happamuudensäätöaine yms.
Annetaan meille juoda edes aitoa luonnonmukaista maitoa, koska meillä on siihen vielä mahdollisuus!

#40 Facebook-ryhmä

Facebookissa on ryhmä "Tilamaidon puolesta". Liittykää siihen, ehkä saamme sitä kautta kehitettyä jotain toimintaa, jotta tämä asetusluonnos ei menisi ehdotetussa muodossa läpi.

#41 Vaihtoehdot kunniaan

Ehdotottomasti pitää jättää mahdollisuus saada paikallista ja spesiaalia tuotetta - ehdottoman perinteistä omien jugurttien ja juustojen valmistukseen. Paikallista lähiruokaa on nykyään melkeinpä vaikea saada ja nyt vietäisiin tämäkin...

Järkeä peliin ja yrittäjille mahiksia!

Heli
Aila
Vieras

#42 Kyllä on päättäjillä tärkeysjärjestys hukassa...

Maitobaari pitää säilyttää!!
Ritva Niemelä

#43 Haloo!

Kyllä on tämä hygieniahössötys viety meillä ihan liiallisuuksiin. Ei ihme jos allergiat lisääntyy!! Vai onko tarkoituksena saada lähituotteet kierrätettyä ns. "välistävetäjien" (Valio, kauppiaat)kautta? Järki käteen päättäjät. Ehdottomasti EI saa maitobaaria lopettaa.

Juha Hänninen

#44 törkeää

-kenenkä etu on lopettaa suoramyynti,eikö sitä pitäisi suosia,mitkähän mahtavat olla syyt että tällainen toiminta tahdotaan lopettaa?
risto simonen

#45 luonnollista maitoa

parasta maitoa sain lapsena suoraan naapurin navetasta, kun ei vielä osattu pilata lehmän ruoansulatusta AIV-rehulla.
KATSO ->

#46 En usko että tällä adressilla voidaan vaikuttaa päättäjiin

vaan pitää saada Suomelle ensin takaisin itsemääräämisoikeutensa

KATSO -> http://www.adressit.com/eusta

Intolerance

#47 Koeputkimaitoa pakolla!

Suoramyynti näköjään nostattaa tätä ehtymätöntä Suomalaista luonnonvaraa eli kateutta, en vain keksi miksi.
Perheemme ei koskaan tule ostamaan koeputkimaitoa kaupan hyllystä!
Johanna Meinander

#48

Minäkin haluan samanlaisen baarin lähiseudulle. =)
toiselta paikkakunnalta

#49 Haloo!

Olisiko jo aika päättäjätasollakin ryhtyä tekemään todellista työtä laadukkaan suomalaisen lähiruuan puolesta.Lakien pitäisi kaiken järjen mukaan edesauttaa suomalaisten pienyrittäjien ja ruuantuottajien asemaa,eikä hankaloittaa sitä kaikin mahdollisin tavoin.Käsittelemättömän raakamaidon kysyntä on varmasti kasvamassa ja varmasti siinä valvontaakin tarvitaan,mutta Ahlmanhan(ja varmasti moni muukin) on hoitanut asioitaan ilmeisen hyvin.Laki tuollaisenaan ei vaikuta hyvältä ja kuluttajaa palvelevalta.

Adressin tekijä on poistanut tämän viestin (Näytä tarkemmat tiedot)

Kommentoi adressia