Ahlmanin maitobaaria uhkaa sulkeminen

Valtioneuvoston luonnos asetukseksi elintarvikevalvonnasta uhkaa sulkea Ahlmanilla maidon myynnin suoraan asiakkailleen. Asetuksessa määritellään helpotus kaikille alkutuottajille pienten määrien luovuttamiseksi asiakkaille n. 2500 litraan (2500kg) asti. Tämän myyntimäärän jälkeen maidon suoramyynti luokitellaan riskiperusteiseksi ja myyjän on rakennettava myyntiä varten laitosyksikkö.

Maitobaarista myydään suoraan asiakkaiden astioihin vuodessa yli 20 000 litraa maitoa. Maidon laadusta pidetään erittäin hyvää huolta omavalvonnalla ja eläinten hyvinvoinnista huolehtimalla. Maitobaari on hyväksytty elintarvikehuoneistoksi ja siellä noudatetaan tarkkaa hygieniaa ja omavalvontaa. Jos asetus menee tällaisenaan läpi ja astuu voimaan 1.9.2011 on maitobaari lain mukaan suljettava.

Vastustakaa asetuksen läpimenoa tässä muodossa! Siinä pitää olla säädös toimintatavasta ja valvonnasta silloin, kun myynti ylittää 2500kg. Tämä on mahdollista jo nykyisin elintarvikehuoneistoksi hyväksymisen jälkeen.

Ahlmanin maitobaari on 1995 lähtien palvellut asiakkaitaan ja haluaa edelleen myydä terveellistä lähimaitoa!